Gå till innehåll

Back To Nature bakgrund


hippo

Rekommenderade inlägg

pwss har en kopia på dessa bakgrunder som är långt mycket billigare, men i mina ögon ser lika bra ut. Jag köpte en till mitt 220-kar som jag har haft ciklider i(tjejen fick det till sina guppys) och det såg ut så här:

220.JPG

Wrang hade en Red Sea i sitt Percula 90 innan vill jag minnas men sålde det här på guiden. Tittar du i hans tråd(Wrangs 300-liters) så ser du bilder på det där vill jag minnas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De som sysslar med sötvatten bygger sina i frigolit (vissa i alla fall). Vet dock inte om de avger något ämne som inte är bra i saltvatten. Men här har du en beskrivning hur man kan göra själv och det kostar MYCKET mindre. http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=283&Itemid=143

Berätta hur du gör eller om du struntrar i det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I mitt 1500 liters växtkar hade jag en betongspacklad frigolitbakgrund med livsmedelsklassat spackel.

Jag gjorde tre hundraprocentiga vattenbyten i starten och startade sedan. Men fisken började dö så jag ökade vattenbytet. Jag bytte 100 liter om dagen i ett halvår innan det lugnade ner sig. Sedan tog det ett halvår till så hade mina Siamesiska algätare gnagt sig i genom det 3 mm tjocka spackellagret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...