Raketforskaren Postat 19 februari 2007 Postat 19 februari 2007 Snyggt!Är det samma sorts roströda/-bruna montipora som står på flera ställen i karet?Är det en Fungia som är så färggrannt gul i bakkant av karet?
NIKE Postat 21 februari 2007 Författare Postat 21 februari 2007 Snyggt!Är det samma sorts roströda/-bruna montipora som står på flera ställen i karet?Är det en Fungia som är så färggrannt gul i bakkant av karet?Ja det är samma sort på montipororna, växer riktigt bra i mitt kar!! skulle vilja ha tag på lila och gröna montipororVet inte det riktiga namnet på den bara, men det är en Fungia, går åt det orange hållet.
NIKE Postat 6 juli 2007 Författare Postat 6 juli 2007 Tyckte det var dax o uppdatera med lite nya bilder på karet.Tyvärr så har jag någon jävla ohyra som det börjar bli för mycket av.Ser ut som små bruna blommor, finns med på bilden på den gröna montiporan.HUR BLIR MAN AV MED DEM ???Säg till om det är ngn som vill byta till sig lite Montipora, måste nog tyvärr göra mig av med de stora ( ska bara ha kvar den stora i mitten)
jens karlskrona Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Vackert nicklas!!!Har växt på fint om man jämnför med bilden lite längre upp på sidan.
Bioted Marine Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Riktigt fint akvarium.De bruna på bilden är majano. Jag använde själv en Acreichthys tomentosus för att bli av med dem som dök upp i mitt kar. Jag hade lite problem att nå några av dem. Den gillar ioförsig xenia med men rör inga andra polyper. Min tog alla majano på en vecka. Jag köpte den på Ciklidleken i Lerum. Du kan även använda dej av Joes Juice, aitapsiaremover, kokande vatten eller kalkvatten i spruta.
NIKE Postat 8 juli 2007 Författare Postat 8 juli 2007 Riktigt fint akvarium.De bruna på bilden är majano. Jag använde själv en Acreichthys tomentosus för att bli av med dem som dök upp i mitt kar. Jag hade lite problem att nå några av dem. Den gillar ioförsig xenia med men rör inga andra polyper. Min tog alla majano på en vecka. Jag köpte den på Ciklidleken i Lerum. Du kan även använda dej av Joes Juice, aitapsiaremover, kokande vatten eller kalkvatten i spruta.Hmm låter intressant har en hel del xenia oxo så det gör ju inget om den tuggar i sig det oxo, vad finns det fler för nackdelar med den fisken???Tycker de ggr jag testat aiptasia exit så har de bara blivit fler...Har även testat kokat vatten med salt i men det funkade inte heller.Sen är det frågan om hur många man vågar försöka ta död på åt gången.Får nog försöka få tag på en sån fisk, har riktigt mycket majano just nu.
NIKE Postat 13 augusti 2007 Författare Postat 13 augusti 2007 Riktigt fint akvarium.De bruna på bilden är majano. Jag använde själv en Acreichthys tomentosus för att bli av med dem som dök upp i mitt kar. Jag hade lite problem att nå några av dem. Den gillar ioförsig xenia med men rör inga andra polyper. Min tog alla majano på en vecka. Jag köpte den på Ciklidleken i Lerum. Du kan även använda dej av Joes Juice, aitapsiaremover, kokande vatten eller kalkvatten i spruta.Tack för tipset på Joes Juice !!Moahahahaha riktigt bra medel, dör som flugor.Fick låna lite av en kompis, men jag måste ha MER, satan vilken ohyra det här var....Har ganska mycket kvar o ta död på men det känns bra o fått tag på ngt som funkar riktigt bra.Fisken har jag inte lyckats få tag på, ngn som vet vart det finns??Vill gärna bli av med xenian oxo, frågan är bara vilket den tycker e godast..... så den inte börjar trycka i sig xenian först
mikaelglad Postat 13 augusti 2007 Postat 13 augusti 2007 Halloj kolla med bengan om han har, eller kan hämta en sån fisk i sthlm han åker dit nu på tisdag(imorgon) och ska hämta fisk . Jag ska till gbg om 2 helger. Så jag kan ta med den då om du vill. Kika gärna över idag om du vill. H/Markus
epkbal Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Snyggt kar! Vad har du för ljus, både mh och T5?mvh Björn
NIKE Postat 22 augusti 2007 Författare Postat 22 augusti 2007 HEj BjörnHar 1st MH 250W och 4 st T8, funderar ev på att byta till 2st 250W för o få lite mer ljusSnyggt kar! Vad har du för ljus, både mh och T5?mvh Björn
NIKE Postat 8 oktober 2008 Författare Postat 8 oktober 2008 Var ett tag sen, men har väntat på att få tummen ur och byta bänk och sump.Har äntligen tagit tag i detta (tack Syd för den ständiga påtryckningen)Här kommer lite bilderFY FAN VAD FIREWORMS DET LÅG KVAR PÅ BOTTEN NÄR MAN TAGIT UR ALL STEN
NIKE Postat 27 oktober 2008 Författare Postat 27 oktober 2008 Så, nu är man inne på dag 11 på Zeovit uppstarten.Dax o släppa i lite fisk....
mikaelglad Postat 27 oktober 2008 Postat 27 oktober 2008 Nice Nice. Du kan börja stoppa ner fisk i veckan va. Får ta å kika förbi någon dag.
Syd Postat 2 november 2008 Postat 2 november 2008 Hej Nicklas, inga bakslag hoppas jag.Har du fått i lite levande ännu.
NIKE Postat 4 november 2008 Författare Postat 4 november 2008 Joda det har börjat trilla i lite koraller och fiskarSka bråka lite med kameran så det blir lite bilder...
Rekommenderade inlägg