Gå till innehåll

Nike:s 310L


NIKE

Rekommenderade inlägg

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Snyggt!:smiley20:

Är det samma sorts roströda/-bruna montipora som står på flera ställen i karet?

Är det en Fungia som är så färggrannt gul i bakkant av karet?

Ja det är samma sort på montipororna, växer riktigt bra i mitt kar!! skulle vilja ha tag på lila och gröna montiporor

Vet inte det riktiga namnet på den bara, men det är en Fungia, går åt det orange hållet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Tyckte det var dax o uppdatera med lite nya bilder på karet.

Tyvärr så har jag någon jävla ohyra som det börjar bli för mycket av.

Ser ut som små bruna blommor, finns med på bilden på den gröna montiporan.HUR BLIR MAN AV MED DEM ???

Säg till om det är ngn som vill byta till sig lite Montipora, måste nog tyvärr göra mig av med de stora ( ska bara ha kvar den stora i mitten)

post-1713-14468914209498_thumb.jpg

post-1713-14468914209668_thumb.jpg

post-1713-14468914209816_thumb.jpg

post-1713-14468914209969_thumb.jpg

post-1713-14468914210132_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fint akvarium.De bruna på bilden är majano. Jag använde själv en Acreichthys tomentosus för att bli av med dem som dök upp i mitt kar. Jag hade lite problem att nå några av dem. Den gillar ioförsig xenia med men rör inga andra polyper. Min tog alla majano på en vecka. Jag köpte den på Ciklidleken i Lerum. Du kan även använda dej av Joes Juice, aitapsiaremover, kokande vatten eller kalkvatten i spruta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fint akvarium.De bruna på bilden är majano. Jag använde själv en Acreichthys tomentosus för att bli av med dem som dök upp i mitt kar. Jag hade lite problem att nå några av dem. Den gillar ioförsig xenia med men rör inga andra polyper. Min tog alla majano på en vecka. Jag köpte den på Ciklidleken i Lerum. Du kan även använda dej av Joes Juice, aitapsiaremover, kokande vatten eller kalkvatten i spruta.

Hmm låter intressant har en hel del xenia oxo så det gör ju inget om den tuggar i sig det oxo, vad finns det fler för nackdelar med den fisken???

Tycker de ggr jag testat aiptasia exit så har de bara blivit fler...

Har även testat kokat vatten med salt i men det funkade inte heller.

Sen är det frågan om hur många man vågar försöka ta död på åt gången.

Får nog försöka få tag på en sån fisk, har riktigt mycket majano just nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Riktigt fint akvarium.De bruna på bilden är majano. Jag använde själv en Acreichthys tomentosus för att bli av med dem som dök upp i mitt kar. Jag hade lite problem att nå några av dem. Den gillar ioförsig xenia med men rör inga andra polyper. Min tog alla majano på en vecka. Jag köpte den på Ciklidleken i Lerum. Du kan även använda dej av Joes Juice, aitapsiaremover, kokande vatten eller kalkvatten i spruta.

Tack för tipset på Joes Juice !!Moahahahaha riktigt bra medel, dör som flugor.

Fick låna lite av en kompis, men jag måste ha MER, satan vilken ohyra det här var....

Har ganska mycket kvar o ta död på men det känns bra o fått tag på ngt som funkar riktigt bra.

Fisken har jag inte lyckats få tag på, ngn som vet vart det finns??

Vill gärna bli av med xenian oxo, frågan är bara vilket den tycker e godast..... så den inte börjar trycka i sig xenian först

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Var ett tag sen, men har väntat på att få tummen ur och byta bänk och sump.

Har äntligen tagit tag i detta (tack Syd för den ständiga påtryckningen)

Här kommer lite bilder

FY FAN VAD FIREWORMS DET LÅG KVAR PÅ BOTTEN NÄR MAN TAGIT UR ALL STEN

post-1713-14468916144588_thumb.jpg

post-1713-14468916144818_thumb.jpg

post-1713-14468916145011_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...