Gå till innehåll

OBS OBS!!! Saltträff 18/2 hos joney inställd!! tanken kraschat levande slumpas bort!!


joney

Rekommenderade inlägg

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Fisken går nu i min sump. Ville inte släppa i dom med mina adra kirurger. Tror inte de klarar att stå på sig i det skicket de är i nu.

Alla fiskar "lever" fortfarande.

Men de andas otroligt fort, precis som om det inte vore nog med syre i vattnet. Samt att de simmar otroligt konstigt, rycker fram och tillbaks i hela kroppen.

Vi får se hur det ser ut i morgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Uppdatering hur det går med fiskarna.

Ett clownpar

En mandarin

En P. Hepatus

En A. Triostegus (död)

En Z. Veliferum (död)

Hepatusen lever, men andas fortfarande som en galning. Vet inte om gälarna kan ha tagit skada vid kraschen i Joneys akvarium. Clownparet och mandarinen verkar må bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Thore postade ju tidigare en fråga om han hade hällt i sötvatten i karet och kanske menade på att det kunde vara orsaken till problemet.

Det där med att fiskarna rycker låter som det jag hade i mitt kar när fiskarna tappade bitar av sig själva. De andades otroligt snabbt precis som om de hade något på gälarna eller för mycket av något väldigt giftigt i vattnet typ nitrit eller ammoniak. Dock påverkades inte mina koraller.

Flera av de överlevande fiskarna har dock fått lite förändringar på sina gälar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"This is because at too high a concentration ozone is toxic to fish and invertebrates. A common fear when using ozone is this toxicity and so it is often recommended to filter the water through activated carbon to remove excess ozone before it is returned to the aquarium. However, since ozone is highly reactive, it is extremely rare that significant amounts will remain in the water being returned to the tank, and toxicity is therefore hardly ever a real issue."

Borde väl inte vara det, men kanske om man kör ozon hela tiden under lång tid att man får ut det i vattnet??!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

till hbmannen

Tror du det är bra hälla i en hink kallt sötvatten direkt i karet...?

nej ja ville bara veta hur du tänkte me de inlägget :snurrig:

å varför skulle han ha hällt kallt sötvatten i tanken??? han har hållt på så pass länge så att själv fattar att de inte skulle vara bra..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...