Iksero Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Joney, Hitintills lever alla koraller (dock långt kvar till fullt utslagna)firren mådde inte bra, och det dröjde inte länge innan den simma in i en anemon, som nu glupskt föröker svälja den sprattlandes.//Iksero Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Tog du nån bild på katastrofen ?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 nu ligger hälften av joneys LS i en regntunna hemma hos mig.. tänkte spola ur dom ett par dar innan ja stoppar ner ett par kilo för att provköra dom..tror iof inte de ska va nån fara me ls:n.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 en bild på förödelsen... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 RTN, trixande med kemikalier? Balling metoden? Det har hänt mig också tråkigt, beklagar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thore kjellberg Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Har du hällt i en hink kallt sötvatten direkt i karet...? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Har du hällt i en hink kallt sötvatten direkt i karet...?som hjälp?? eller som själp ?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Joney, jag kan bara beklaga, jag vet hur det känns. Jag hade en kalkmixerkrasch med samma resultat. Jag började om igen hoppas du gör det också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
scopas Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 hej undrar bara finns det nånstans man kan se bilder på hur ditt akvarium såg ut innan.. beklagar verkligen sorry Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 ta å kolla på denna länk så finns hans tank där.. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=4312&page=17 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
joney Postat 8 februari 2006 Författare Dela Postat 8 februari 2006 RTN, e väl det som ligger närmast till hands.. men att alla dör äver natten..känns fortf. märkligt.. tack alla för hjälpen att ni kunde hämta grejerna så snabbt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Fisken går nu i min sump. Ville inte släppa i dom med mina adra kirurger. Tror inte de klarar att stå på sig i det skicket de är i nu.Alla fiskar "lever" fortfarande. Men de andas otroligt fort, precis som om det inte vore nog med syre i vattnet. Samt att de simmar otroligt konstigt, rycker fram och tillbaks i hela kroppen. Vi får se hur det ser ut i morgon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dez3d Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Kanske en dum fråga, men kan det ha varit ozongeneratorns fel? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Uppdatering hur det går med fiskarna.Ett clownpar En mandarin En P. Hepatus En A. Triostegus (död)En Z. Veliferum (död)Hepatusen lever, men andas fortfarande som en galning. Vet inte om gälarna kan ha tagit skada vid kraschen i Joneys akvarium. Clownparet och mandarinen verkar må bättre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fredrik1 Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Usch! För jäkligt! Jag håller tummarna för resten av firrarna och korallerna. Värmande att läsa att det gick så fort att hitta nya vatten för djuren att leva vidare i. Ge inte upp!MvhFredrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thore kjellberg Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 till hbmannenTror du det är bra hälla i en hink kallt sötvatten direkt i karet...? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 till hbmannenTror du det är bra hälla i en hink kallt sötvatten direkt i karet...?Vart har du sett att han gjort detta??Förklara dig lite mer vad du tänker Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Thore postade ju tidigare en fråga om han hade hällt i sötvatten i karet och kanske menade på att det kunde vara orsaken till problemet.Det där med att fiskarna rycker låter som det jag hade i mitt kar när fiskarna tappade bitar av sig själva. De andades otroligt snabbt precis som om de hade något på gälarna eller för mycket av något väldigt giftigt i vattnet typ nitrit eller ammoniak. Dock påverkades inte mina koraller.Flera av de överlevande fiskarna har dock fått lite förändringar på sina gälar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Ozon låter inte alls fel om du nu hade det i karet. Det lär ju kunna ställa till en hel del. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 "This is because at too high a concentration ozone is toxic to fish and invertebrates. A common fear when using ozone is this toxicity and so it is often recommended to filter the water through activated carbon to remove excess ozone before it is returned to the aquarium. However, since ozone is highly reactive, it is extremely rare that significant amounts will remain in the water being returned to the tank, and toxicity is therefore hardly ever a real issue." Borde väl inte vara det, men kanske om man kör ozon hela tiden under lång tid att man får ut det i vattnet??! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
joney Postat 9 februari 2006 Författare Dela Postat 9 februari 2006 ozonisatorn var inte ikopplad vid tillfället.. och jag har inte hällt i en hink med sötvatten... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Vad menas med RTN ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Vad menas med RTN ?RTN - Rapid Tissue Necrosismer fakta om RTNhttps://www.saltvattensguiden.se/foru...ighlight=RapidStenkoraller og STN, RTN, blegning.....RTN - Rapid Tissue NecrosisRTN??__________________ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 till hbmannenTror du det är bra hälla i en hink kallt sötvatten direkt i karet...?nej ja ville bara veta hur du tänkte me de inlägget å varför skulle han ha hällt kallt sötvatten i tanken??? han har hållt på så pass länge så att själv fattar att de inte skulle vara bra.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fredrik1 Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 och nog skulle det behövt vara en stor jäkla hink med väldigt kallt vatten för att orsaka sådana skador...?MvhFredrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.