Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej,

Någon vet var man kan köpa gate valve I Sverige?

Tack

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Postat

Vilka dimensioner? 50 finns här. Kolla bara så att själva kniven också är av plast. De större verkar ha av metall.

Du kan också höra med dessa. Även om de inte har dem i sin vanliga produktsortiment så fixar de det mesta.

MVH Lasse

Postat
  • Författare
Vilka dimensioner? 50 finns här. Kolla bara så att själva kniven också är av plast. De större verkar ha av metall.

Du kan också höra med dessa. Även om de inte har dem i sin vanliga produktsortiment så fixar de det mesta.

MVH Lasse
Tack Lasse, kan man använda knivventil på samma sätt som gate valves? Jag har tänkt mig att börja äntligen med min akvarium som har jag köpt ett år sedan [emoji42] och ha manifold. Det är därför frågar Jag efter gate valves för finjustering till refugim och reaktorer.

Postat
  • Författare
Gate valve är engelska för knivventil tror jag?
Ser ut att det heter memberanventil648e063e7296ead6df53fafcaeb76028.jpg

Postat

Jag vet vad jag talar om. Jobbar som rörkonstruktör. Gatevalve heter slussventil på svenska. Eller knivventil om man vill busa lite. 

Membranventil är en modifierad kägelventil. Globevalve på engelska. 

Ändrat av Slanten

Postat
  • Författare
Jag vet vad jag talar om. Jobbar som rörkonstruktör. Gatevalve heter slussventil på svenska. Eller knivventil om man vill busa lite. 
Membranventil är en modifierad kägelventil. Globevalve på engelska. 

Tack Slanten. Rekommenderar du att använda knivventil till manifold eller avrinnings för finjustering?

• 3 år senare...
Postat
4 hours ago, Oscarhaglund said:

Jag är också intresserad av sådan information då jag hört  att diafragmaventilerna på red sea är rätt dåliga och rekomenderas att bytas ut

Har du problem med ventilen eller har du bara hört att de är dåliga? Har inte haft problem med min som har flera år på nacken, men det är små justeringar som gäller när den ska ställas in. Blir membranet dåligt så kan det bytas utan att byta hela ventilen.

Postat
29 minutes ago, PerS said:

Har du problem med ventilen eller har du bara hört att de är dåliga? Har inte haft problem med min som har flera år på nacken, men det är små justeringar som gäller när den ska ställas in. Blir membranet dåligt så kan det bytas utan att byta hela ventilen.

Bara nått jag hört

Postat
20 minutes ago, Oscarhaglund said:

Bara nått jag hört

Kör på original då tycker jag, och blir det problem med den så kan du lossa röret den sitter på genom att bara skruva loss det.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.