Daniel N Postat 21 september 2006 Författare Postat 21 september 2006 Jag tillhör väll inte dom snabbaste på detta forum . Håller på med rördragningen just nu. Ett steg i taget som det så fint heter. Du är välkommen ut och titta om du vill Watter. Hör bara av dig.Mvh Daniel Citera
jens karlskrona Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Det här gillar jag!!Snyggt och prydligt.. Citera
Lasse Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Men elen under karet... du har jordfelsbrytare på elen väl?MVH Lasse Citera
Hultis Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Jag tillhör väll inte dom snabbaste på detta forum . Håller på med rördragningen just nu. Ett steg i taget som det så fint heter. Du är välkommen ut och titta om du vill Watter. Hör bara av dig.Mvh Danieljag förstår att det har tagit tid! ser väldigt väl gjort ut, man kan ju inte bli annat än avis på det akvarie rummet Citera
Daniel N Postat 26 september 2006 Författare Postat 26 september 2006 Men elen under karet... du har jordfelsbrytare på elen väl?MVH LasseJordfelsbrytare finns. Allt är ip64. kapslat och klart.Mvh Daniel Citera
Daniel N Postat 26 september 2006 Författare Postat 26 september 2006 jag förstår att det har tagit tid! ser väldigt väl gjort ut, man kan ju inte bli annat än avis på det akvarie rummet Ja först skulle jag ju bygga huset. Blev lite prio två på akvariet.Jag är själv rätt nöjd med ett eget rum för min hobby.Mvh Daniel Citera
Lasse Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Jordfelsbrytare finns. Allt är ip64. kapslat och klart.Mvh DanielGöttMVH Lasse Citera
Daniel N Postat 26 september 2006 Författare Postat 26 september 2006 Sätter in en bild på det gammla karet när jag nu fått grep om hur man gjorde. Citera
stigigemla Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Ursnyggt till och med stålpelarna till bryggan ovanför ser snygga ut. Citera
Daniel N Postat 27 september 2006 Författare Postat 27 september 2006 Ursnyggt till och med stålpelarna till bryggan ovanför ser snygga ut.Nja om du tänker på de rör som kommer ner på båda sidorna framför stenen var det ett försök att göra ett jämt vattenflöde runt pelaren från returpumpen. Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Och staget i mitten blev synligt pga min Iwaki pumps otroliga kapacitet som jag inte riktigt räknat med. Den var löjligt stark men inte helt tystlåten. min far har detta akvarium nu i en annan version utan iwaki pump.Mvh Daniel Citera
Daniel N Postat 8 november 2006 Författare Postat 8 november 2006 Ville bara lägga ut en bild till alla er som tvivlar på at det kommer att bli vatten och fisk i detta akvarium .Jag har limat färdigt allt och provkört det. Funkade över förväntan, brukar alltid vara något som inte blev som man ville.Nu är det bara bakgrunden kvar. Citera
nelson Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Hejsan!Det blir ju jättefint, ungefär som jag själv ska ha det när jag köper hus så småningom.Brake a leg...Hls Nelson Citera
Hultis Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 nu börjar det likna nåt! hur ser det ut i rummet nu då?? dum fråga egentligen väl Citera
Daniel N Postat 8 november 2006 Författare Postat 8 november 2006 Hejsan!Det blir ju jättefint, ungefär som jag själv ska ha det när jag köper hus så småningom.Brake a leg...Hls NelsonTrevligt du tycker det. Jag är själv rätt nöjd. Byggt vad jag tror jag kommer att ha råd med och lite till som dom flesta andra här.När du köper eller bygger ditt hus så se till att du har din sambo/fru med på noterna, det blir lättare så.Mvh Daniel. Citera
Daniel N Postat 8 november 2006 Författare Postat 8 november 2006 nu börjar det likna nåt! hur ser det ut i rummet nu då?? dum fråga egentligen väl Hej.Det finns inga dumma frågor.Rummet ser ut ungefär som dom tidigare bilderna. Ytavriningen är fylld med gigantiska biobollar. (Sådana som finns på vissa kommunala reningsverk) Sumpen har fått en kammare för levande sten och alla kranar är på plats. Ingen jätte skildnad som sagt.Mvh Daniel. Citera
adddo Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Detta kommer bli riktigt fint! Håll oss uppdaterade med bilder! Citera
Hultis Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Hej.Det finns inga dumma frågor.Rummet ser ut ungefär som dom tidigare bilderna. Ytavriningen är fylld med gigantiska biobollar. (Sådana som finns på vissa kommunala reningsverk) Sumpen har fått en kammare för levande sten och alla kranar är på plats. Ingen jätte skildnad som sagt.Mvh Daniel.okej, ja utav dom föregående bilderna kan jag föreställa mig hur det kommer att se ut i ditt sump rum.. klock rent! med andra ord. Citera
Daniel N Postat 18 november 2006 Författare Postat 18 november 2006 Sitter och tittar på alla andras akvarium och är lite avis. Vill också börja inreda och sätta in lite levande i akvariet. Väntan på reefkeramiken börjar gå mig lite på nerverna.Har sagt till bekanta att akvariet ska vara igång i alla fall till julafton. Vi får se hur det blir med det. Har t.o.m tänkt tanken på att låta en sötvattensfisk provsimma akvariet. Bara för att ha något levande i det. Fick dock inte för sambon.Tog ett par bilder med (söt)vatten i akvariet med belysningen tänd och släckt på toa. (Ingen belysning i akvariet på sista bilden)Blir lååååååååååånga toalettbesök framöver. Tidningen blir överflödig:ler:Mvh Daniel. Citera
Doris Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Riktigt snyggt med rutan på toan , inta alla som har deMvh Magnus Citera
Laggeman Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 COOLT!!!!Så ska jag ha det när vi bygger vårt hus sen också. Tjejen tyckte det var ok, så det får bli så helt enkelt. Citera
Erika-86 Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Vad är det som är i ytavrinnings "lådan" Citera
Daniel N Postat 18 november 2006 Författare Postat 18 november 2006 Vad är det som är i ytavrinnings "lådan"Det är biobollar eller biocylindrar som dom borde heta. Finns i reningsverk för vårt avloppsvatten. Mvh Daniel Citera
Erika-86 Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Och vad gör dom för nytta då? (nybörjare här =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.