Gå till innehåll

Daniel N´s - Nystart av 640liter kar


Daniel N

Rekommenderade inlägg

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag tillhör väll inte dom snabbaste på detta forum :ler: . Håller på med rördragningen just nu. Ett steg i taget som det så fint heter. Du är välkommen ut och titta om du vill Watter. Hör bara av dig.

Mvh Daniel

jag förstår att det har tagit tid! ser väldigt väl gjort ut, man kan ju inte bli annat än avis på det akvarie rummet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ursnyggt till och med stålpelarna till bryggan ovanför ser snygga ut.

Nja om du tänker på de rör som kommer ner på båda sidorna framför stenen var det ett försök att göra ett jämt vattenflöde runt pelaren från returpumpen. Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Och staget i mitten blev synligt pga min Iwaki pumps otroliga kapacitet som jag inte riktigt räknat med. Den var löjligt stark men inte helt tystlåten. min far har detta akvarium nu i en annan version utan iwaki pump.

Mvh Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Ville bara lägga ut en bild till alla er som tvivlar på at det kommer att bli vatten och fisk i detta akvarium :) .

Jag har limat färdigt allt och provkört det. Funkade över förväntan, brukar alltid vara något som inte blev som man ville.

Nu är det bara bakgrunden kvar.

post-2302-14468913307942_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan!

Det blir ju jättefint, ungefär som jag själv ska ha det när jag köper hus så småningom.

Brake a leg...

Hls Nelson

Trevligt du tycker det. Jag är själv rätt nöjd. Byggt vad jag tror jag kommer att ha råd med och lite till som dom flesta andra här.

När du köper eller bygger ditt hus så se till att du har din sambo/fru med på noterna, det blir lättare så.

Mvh Daniel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu börjar det likna nåt! hur ser det ut i rummet nu då?? dum fråga egentligen väl ;)

Hej.

Det finns inga dumma frågor.

Rummet ser ut ungefär som dom tidigare bilderna. Ytavriningen är fylld med gigantiska biobollar. (Sådana som finns på vissa kommunala reningsverk) Sumpen har fått en kammare för levande sten och alla kranar är på plats.

Ingen jätte skildnad som sagt.

Mvh Daniel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Det finns inga dumma frågor.

Rummet ser ut ungefär som dom tidigare bilderna. Ytavriningen är fylld med gigantiska biobollar. (Sådana som finns på vissa kommunala reningsverk) Sumpen har fått en kammare för levande sten och alla kranar är på plats.

Ingen jätte skildnad som sagt.

Mvh Daniel.

okej, ja utav dom föregående bilderna kan jag föreställa mig hur det kommer att se ut i ditt sump rum.. klock rent! med andra ord.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Sitter och tittar på alla andras akvarium och är lite avis.

Vill också börja inreda och sätta in lite levande i akvariet.

Väntan på reefkeramiken börjar gå mig lite på nerverna.:smiley22:

Har sagt till bekanta att akvariet ska vara igång i alla fall till julafton.

Vi får se hur det blir med det.

Har t.o.m tänkt tanken på att låta en sötvattensfisk provsimma akvariet.

Bara för att ha något levande i det.

Fick dock inte för sambon.

Tog ett par bilder med (söt)vatten i akvariet med belysningen tänd och släckt på toa. (Ingen belysning i akvariet på sista bilden)

Blir lååååååååååånga toalettbesök framöver. Tidningen blir överflödig:ler:

Mvh Daniel.

post-2302-14468913356478_thumb.jpg

post-2302-14468913356577_thumb.jpg

post-2302-14468913356661_thumb.jpg

post-2302-1446891335676_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...