hagbard Postat 1 oktober 2018 Postat 1 oktober 2018 (Ă€ndrat) Hur gör man? fĂ„r nĂ„gon aning att det Ă€r lĂ€tt  varför har vi ingen egen trĂ„d om anemoner? Ăndrat 1 oktober 2018 av hagbard Citera
hagbard Postat 2 oktober 2018 Författare Postat 2 oktober 2018 förtydligar mig lite hmm Àr det svÄrt att hÄlla denna anemon om man jÀmför med andra?  Citera
mikoto Postat 2 oktober 2018 Postat 2 oktober 2018 Jag har inte haft mina sÄ lÀnge men jag skulle nog sÀga att de inte alls behöver vara sÀrskillt svÄra. Men de Àr hemska pÄ att krypa in i pumpar och insug sÄ man mÄste vara vÀldigt varsam pÄ det. För de gÄr under fort nÀr de hamnat nÀra ett insug. Men i övrigt verkar de ha ganska ansprÄkslösa krav. 1 Citera
hagbard Postat 2 oktober 2018 Författare Postat 2 oktober 2018 jag har mörka hörn i det lÄnga..pumpar o insug..de borde ju inte söka sig dit? Citera
mikoto Postat 2 oktober 2018 Postat 2 oktober 2018 De har ett sinne för att ta sig dit du inte vill ha de. Antingen dÀr de kommer bli fÀrs eller dÀr du inte kommer ha en chans att se de. Eller dÀr de kommer tyna bort och dö... DÀr kommer de sÀtta sig :-)  Eller sÄ tar de sig nÄgot vansinnigt och du har de över hela akvariet. 1 Citera
turboadde Postat 2 oktober 2018 Postat 2 oktober 2018 Jag skulle sÀga att dom Àr ganska lÀtta med dagens förutsÀttningar. Jag har nÀstan alltid haft anemon i mina akvarier. Har gjort mig av med nÄgra förut nÀr jag lessnat pÄ dom och sen skaffat nya. Det tips jag kan ge Àr att ge fan i att stödmata dom med rÀkor eller andra större saker. Dom blir bara stressade, delar pÄ sig och vandrar omkring. Vissa tar det som att dom trivs nÀr dom delar sig men jag skulle pÄstÄ raka motsatsen. Dom senaste 4-5 Ären har jag aldrig stödmatat mer Àn det dom fÄr nÀr jag matar fiskarna med frys-kuber. Dom har suttit pÄ samma stÀlle och vÀxer sig fina i storlek. Har bild som visar mina med ett Ärs mellanrum i trÄden som heter senaste bilden pÄ karet eller nÄtt liknande. Kommer inte ihÄg riktigt hehe. 3 Citera
Stefan molin Postat 2 oktober 2018 Postat 2 oktober 2018 Hej Magnus , de Àr bra pÄ att ta upp nÀring ur vattnet , det mÀrks nu nÀr Daniel Mikoto fick mina , men tyvÀrr var den sorten en vÀrre pest Àn glasrosor , men risken med alla anemoner Àr att om du fÄr in en i pumpen sÄ har du nÀstan 100% fisk död , mvh stefan  1 Citera
Christian J Postat 2 oktober 2018 Postat 2 oktober 2018 Kan man inte hindra anemonerna frÄn att vandra omkring genom att placera ut dem pÄ sten omgiven av sandytor? Citera
stigigemla Postat 2 oktober 2018 Postat 2 oktober 2018 Nej trivs de inte sÄ slÀpper de frÄn stenen. Citera
Michael Hansson Postat 3 oktober 2018 Postat 3 oktober 2018 Vill bara ge mitt stöd i det Stefan molin och andra sÀger....hÄll karet nÀringsfattigt (LÄgt P och lÄgt N)...stödmata aldrig... Jag gjorde till en början det samt att jag hade skyghöga N o P-vÀrden...och jag har 19 st BTA nu...(började med en enda :-) ) Ha ett stabilt kar innan du skaffar dem... I övrigt ger de liv till karet och hÀrbÀrge till clowner vilket jag efterstrÀvar :-) /micke  2 Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.