Robin Nygren Postat 17 mars 2019 Postat 17 mars 2019 Hallå Jag har alldeles nyligt varit och skaffat mig ett nytt helglasakvarium 150*60*60 ju mer jag tittar på det desto mer sugen blir jag på att ta bort "stöden" eller vad det kallas för (de som täckskivan brukar ligga på) men jag vet inte riktigt om jag vågar då det även går en tvärgående kortsida till kortsida.. vill inte riskera hållfastheten på akvariet så tänkte helt enkelt höra med någon som har mer erfarenhet och dela med sig av den. Citera
Conjor Postat 17 mars 2019 Postat 17 mars 2019 Erfarenhet maj men jag skulle inte satsa på att ta bort stödglasen dom sitter väl där för att stödja rutorna som kanske inte är rätt tjocklek för att bära sig själva utan att bågna bli böjda utåt av vattentrycket. Citera
danne031 Postat 17 mars 2019 Postat 17 mars 2019 Nej nej nej inte röra, det är byggt så av en anledning Glasen behöver vara mycket tjockare för att klara trycket utan stag. 1 Citera
Christian J Postat 17 mars 2019 Postat 17 mars 2019 (ändrat) Hur tjockt är glaset? Fast som nämnts ovan är det troligen för tunt för att vara säkert utan stöd. Ändrat 17 mars 2019 av Christian J Citera
Robin Nygren Postat 17 mars 2019 Författare Postat 17 mars 2019 Tack så mycket för alla snabba svar Citera
runstenen Postat 17 mars 2019 Postat 17 mars 2019 Du måste mäta tjockleken på glaset, men som andra skrev kommer den troligen inte vara tillräcklig för att köra utan stag, eller rimless som det heter om man vill vara lite ballare Därav att det är byggt så i fabrik. Citera
stigigemla Postat 18 mars 2019 Postat 18 mars 2019 Du bör ha minst 15 mm glas och även det är knappt om du fyller karet ända upp. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.