Henrik dahlström Postat 30 mars 2021 Postat 30 mars 2021 Hej allihopa igen Funderar lite på om man kan lägga in lite alger direkt i karet i någon slags nät påse iomed att jag inte har någon sump??? Citera
mogge77 Postat 30 mars 2021 Postat 30 mars 2021 Jag försökte mig på det för några år sedan.. hur tätt nät jag än hade lyckades det smita ut huvudkaret och trassla in sig i streamerpumpar Citera
Christian J Postat 30 mars 2021 Postat 30 mars 2021 Du skulle kunna prova med ett durkslag eller en stor flytande yngelkasse, men det blir nog inte så snyggt. Citera
Thomas Salt Postat 30 mars 2021 Postat 30 mars 2021 Algreaktor er veldig bra til dette, dom er inte så farligt dyra. https://www.aquariatech.eu/product/algae-reaktor 1 Citera
Christian J Postat 30 mars 2021 Postat 30 mars 2021 8 hours ago, Christian J said: Du skulle kunna prova med ett durkslag eller en stor flytande yngelkasse, men det blir nog inte så snyggt. Skall tilläggas att algätande fiskar kan dra ut algtrådar och äta upp. Algreaktor är nog bättre. Citera
Kjelle Postat 31 mars 2021 Postat 31 mars 2021 Hej allihopa igen Funderar lite på om man kan lägga in lite alger direkt i karet i någon slags nät påse iomed att jag inte har någon sump??? Om du tänker ha dem direkt i akvariet så skall du skaffa Caulerpa. De har lite olika former och utseenden. Nätpåse behövs inte. Citera
kaptenen Postat 31 mars 2021 Postat 31 mars 2021 Personligen skulle jag inte stoppa in Caulerpa om det inte ska vara ett sådan inriktning på karet. När den väl får fäste i stenen så är den kvar där. Been there done that. Citera
Kjelle Postat 31 mars 2021 Postat 31 mars 2021 Personligen skulle jag inte stoppa in Caulerpa om det inte ska vara ett sådan inriktning på karet. När den väl får fäste i stenen så är den kvar där. Been there done that.Jo, det har du rätt i! Dock är inte Caulerpa prolifera lika ”svår” som ex. Caulerpa taxiflora. Som alternativ till Chaeto i akvariet skulle jag ändå välja Caulerpa eller varför inte en snygg Halimedia. 1 Citera
kaptenen Postat 31 mars 2021 Postat 31 mars 2021 5 timmar sedan, Kjelle skrev: Jo, det har du rätt i! Dock är inte Caulerpa prolifera lika ”svår” som ex. Caulerpa taxiflora. Som alternativ till Chaeto i akvariet skulle jag ändå välja Caulerpa eller varför inte en snygg Halimedia. Jag har bara erfarenhet av C. racemosa och den "åt upp" det karet den va i 1 Citera
Kjelle Postat 31 mars 2021 Postat 31 mars 2021 Jag har bara erfarenhet av C. racemosa och den "åt upp" det karet den va i Det hörs ju på namnet :-) 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.