Gå till innehåll

Klas (gamla) 630liters


Klas

Rekommenderade inlägg

Håller som bäst på att bygga ihop ett nytt kar efter en flytt. Jag tar det ovanliga steget till mindre akvarium nu. Tänkte skriva en historia om mitt nya kar när jag får tid och det kommit igång lite (precis uppstartat idag, så det ser inte mycket ut).

Under tiden hittade jag lite gamla bilder på mitt kar från 2004. Tänkte lägga in dem, jag gillar ju själv att titta på andras bilder… NOTERA ATT DETTA KAR ÄR NEDMONTERAT OCH FLYTTAT.

Först några bilder från januari 2004. Hade då byggt högt med LS och brödbackar. Resultatet var att korallerna växte upp till ytan och ca halvåret efter bilderna togs rasade mittpelaren, så jag fick bygga om. Hade även stora problem med skivanemoner som brände mina SPSer. Jag valde att utrota alla dessa (flera tusen!) när jag byggde om.

Bilder efter raset bifogas i nästa meddelande.

post-829-14468912658992_thumb.jpg

post-829-14468912659179_thumb.jpg

post-829-14468912659274_thumb.jpg

post-829-14468912659376_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilderna har jag fått förminska til 25% för att få in dem. Jag vet inte hur man gör för att få dem att se bättre ut.

Bakgrunden är ca 60cm djup och formad i frigolit som sedan målats blå. Gav en riktigt fin djupkänsla, men kräver givetvis utrymme bakom karet (vilket jag hade på den tiden).

/Klas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...