Gå till innehåll

Rörmaskar !


atropos

Rekommenderade inlägg

Tänkte höra med er om ni har en massa små rörmaskar i era burkar ?

de e såhär att jag har så många så de ser dumt ut ! på alla stenar och under !

specielt där det är lite skuggit !

hur kommer dessa djur in i akvariet ? visst kommer dom med LS men kan dom föröka sig såhär mycke ?

hur stora blir dessa ? dom måste väl vara bra filtrerare ?

ska jag låta dom vara kvar eller ska jag gallra lite bland dom ? jag tycker detta är överdrivet

på en sten räknade jag till 87 st ! men ställer dom inte till med problem så kan dom väl få leva vidare !

post-5225-14468912662866_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okidoki !! då får jag kanske inhandla en pincett då !

fråga e bara då att om man köper en pincett och den äter och äter till sisst finns där juinte några rörmaskar kvar

vad äter den då ? har haft en sådan innan men den dog innom några veckor för den inte fick mat !

den vägrade att äta något av de fodret som jag gav !

eller kommer rörmaskarna att fortsätta blomma upp såhär även om han äter av dom ?

hur fortplantar sig rörmaskar ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker at det ser ut som om det är någon konstig sjukdom i burken !!

det ligger och sitter sådanna rör överallt ! det känns som om det bara blir fler o fler för varje dag som går !!

hehe jag e kanske konstig =) men dom e faktiskt jättemånga

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du som jag vore stolt över rörmaskarna eftersom de visar på en skaplig vattenkvalitet så ser de genast snyggare ut.

När akvariet stabiliserat in sig så blir de färre om du har en kraftig skummare. Om de är så många tar de ju upp en hel del näring. DVS de minskar risken för algutbrott och liknande. Det är ju saltvatten - är det näring i vattnet dyker det upp någon sorts organism som lever på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt kar har varit igång i strax över två månader o har nog en miljon rörmaskar : ) småå små vita prickar på min mörka bakgrund, och skvallarar det om bra vattenkvalitet så e jag nöjd! Hoppas det de blir riktigt stora!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...