Gå till innehåll

10 sätt hur man övertygar frugan...


Clownen

Rekommenderade inlägg

Den svåraste biten med den här hobbyn är nog att blidka frugan att acceptera ens besatthet.

Ni vet nog vad jag pratar om; - "det är vatten på golvet, det luktar illa i vardagsrummet, du spenderar mer tid under vattnet än över, sitter du framför den jäkla saltvattensguiden nu igen?, vad har allt detta kostat? (ni har väl bränt alla kvitton?). nu läcker den /¤)(/=)&%¤!!! osmosgrejen igen och rinner ner på mina make up grejer!". Ja ni känner nog igen er.

Själv är jag lite förvånad att jag får ha en 70L balja med osmosvatten samt en 30L spann med saltvatten bakom vardagsrumssoffan i våran lägenhet. För att inte tala om klädskåpet som jag tog över för fisk och planktonodling. Måste vara sann kärlek helt enkelt :).

Här får ni lite råd som ni kanske vill prova på er partner nästa gång ni besöker fiskaffären tillsammans. Kanske hon t.o.m. kommer att köpa något till karet:

Top Ten Ways To Get Your Spouse To Pay For Your Next Item From The LFS...

10) Take a course on hypnotism: "You are feeling sleeepy, sleeeeepy... Now you have a sudden urge to buy that coraaal, coraaaaal, coraaaal..."

9) Now, Honey, if you really want some anthias and tangs, we're going to need at least a 250-gallon tank.

8) Tell her the new purchase will make the tank a lot quieter, and you'll have to spend a lot less time working on it.

7) I told my wife that the clam can actually make pearls.

6) "Watching the clowns do their cute little courtship dance puts me in the mood... If they had an anemone, they'd probably do it all the time."

5) Look Honey, that coral matches your new shoes!

4) The first step: convince her that "this is our tank." The rest should take care of itself.

3) Put it in the prenuptial agreement.

2) Give her a guilt trip that one of your fish needs “a friend.”

1) Wow! I paid for the ring, the house and that fancy car, and you can't even pay for a fish? That's some kind of love!

Om ni har andra förslag så dela gärna med er!

/Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej på er

Jag fattar innte problemet det finns två altärnativ

1.. FRUGAN FÅR SKAFFA EGEN LYA

2.. SKAFFA EN FRU SOM ÄR LIKA TOKIG SOM DIG SJÄLV. (min är tokig i fisken me så det är inget problem)

dela på hobbyn heter det

mvh Janne och Anny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sista gången jag såg min fru, skrek hon nåt om att nu får du fanimej välja mellan mej och det där *X>X* akvariet!

sånt där gillar jag.........skulle jag komma i samma läge skulle jag helt klart välja mitt akvarium.

jag menar att få till ett akvarium är fan så mycke svårare än att ragga upp en ny kärring.

foppa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni kan ju alltid säga. Jag är ju inte som den där Birgitta Hästen tar 4 timmar resten tar hunden och karet och inget av det är billigt.

Nja min man är fanatisk fotograferare och det är bra Att få alla respektive att skaffa ett eget intresse är inte så dumt heller.

Vårt familjemåtto ha skoj livet är kort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Mitt standardsvar när man kom hem med svindyra tanganyiker på det glada 80 talet var när den obligatoriska "Vad kostade dom!!!?"-frågan kom

- mmmm jag gav 250 styck men de skulle kostat 400 så det var på röd lapp. Efter som min fru av någon anledning alltid var tvungen att handla på röda lappar så förstod hon att ett sådant erbjudande kunde man inte säga nej till.

För några år sedan fick ett av mina barn tag på en artikel jag skrivit i ämnet för Ciklidbladet (detta j-a internet) och ringde hem till oss med fasa i rösten - Mamma visste du att Pappa lurade dig när vi var små??

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag har alltid ansetts som estet. Ända sen den gången då jag tillsammans med Kjell Fohrman utvecklade formeln för ett snyggt Malawikar - formeln var: En stenhög i varje ända - och så en rot i mitten för det estetiska!

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...