Lasse Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Wang är det här inte nåt för dig? Teknikerdj-n vaknade hos mig i alla fallhttp://korallrevet.no/catalog/product_info.php?products_id=795MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Vill man ha oönskade lekar av korall kanske detta är bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
morphriz Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Oj, det var ju jätte billigt, eller fattar jag priserna fel?edit: Det gjorde jag, men 600NOK är inte helt dödligt det heller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Det handlar ju bara om några dioder och en enkel styrning till dem, så priset är inte direkt makalöst lågt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Vill man ha oönskade lekar av korall kanske detta är bra.men är inte detta en myt,jag har hört detta många gånger,men aldrig sett fakta om det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Jag kör med giesemann månfassimulator och har gjort så i typ 6 år - har inte upplevt några problem.Tror att det saknas några andra samverkande faktorer för att utlösa korall-orgier Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Det handlar ju bara om några dioder och en enkel styrning till dem, så priset är inte direkt makalöst lågt. Precis.. Det är inte direkt så att det krävs en raketingenjör för att bygga en sån där.Håller med om att priset inte var speciellt lågt.edit: Passa er för GustavF... Han är nog ond idag, 666 inlägg har han skrivit Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 tack för info Håller redan på att utveckla en månljus styrning En kompis håller på att utvecka en enhet med månljus simmulation till år 2010 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 men är inte detta en myt,jag har hört detta många gånger,men aldrig sett fakta om det.nej det är bekräftat. jag kollade runt på nätet för några månader sedanoch koraller kan stimuleras att könsligt föröka sig med månljus. Jag har 2 st blå ledljus som är på mellan 22:00 - 07:00 men att därifrån börja med månens cykler låter väldigt överkurs tycker jag och risken att koraller börjar leka är nog betydligt större än om man bara har någon liten diod som lyser på natten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 jo det är klart,jag kör oxå diodvarianten,korall-lek är ju inget man vill ha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Precis.. Det är inte direkt så att det krävs en raketingenjör för att bygga en sån där.Håller med om att priset inte var speciellt lågt.edit: Passa er för GustavF... Han är nog ond idag, 666 inlägg har han skrivit Hehe.. tack för upplysningen. Tyvärr måste jag bryta fötrollningen med detta inlägg Men med lite tur kommer det flera oheliga tal med tiden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
norsken Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 varför vill mann innte ha korall-lek. Det är väl bra om korallerna forökar sig eller är jag helt bak flötet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Det kan mycket väl leda till en kraftig förorening av vattnet då det sker i ett så litet utrymme som ett akvarium. Kan tyvärr leda till en total wipe-out om många koraller bestämmer sig för att skaffa barn på samma gång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
norsken Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Å fan så det går innte att styra på något sett eller? Jag är nyfiken för jag vill få fram egna koraller eller vi har en dröm om det. Hur ska man gjöra då? eget akvarium eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Det är bättre att fragga befintliga koraller men alla är inte fraggbara men de flesta är det som tur är. Könslig förökning är mycket sällsynt så den tanken är bara att glömma. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 I Tunze kontroller 7095 ingår måndiod. Jag har då aldrig fått lek på koraller men det är ett känt fenomen från stora bariärrevet. Om detta gäller alla rev vet jag inte. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 15 maj 2006 Dela Postat 15 maj 2006 Blir inte koraller "könsmogna" efter ett visst antal år/vid betydande storlek? Vad jag försöker säga är att man nog inte behöver oroa sig för att ens fragg på 5cm ska föröka sig, dvs släppa mjölke och ägg, tack vare månljuset (om detta nu är en förutsättning för att det ska ske). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 Har en Tunze 70950 multicontroller, vågar man köra på månljus eller ska man skita i det?mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 Kör på, det är vackert på kvällarna och ger en lugn övergång efter det att ljuset släcks. Koraller kan föröka sig utan månljus också så det är ingen garanti att köra utan och risken för krasch tack vare månljus och korallförökning är nog extremt liten, i synnerhet om du inte har könsmogna kolonier vilket brukar ske efter flera år och en betydande storlek för många koraller vilket inte är aktuellt i ditt fall Emil. MvhPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 Tack Peter!Som sagt jag tycker också det är vackert så den lilla chansen det finns får man ta mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 7 juli 2008 Dela Postat 7 juli 2008 tack för info Håller redan på att utveckla en månljus styrning En kompis håller på att utvecka en enhet med månljus simmulation till år 2010Du borde vara halvvägs nu. Hur har det gått? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 juli 2008 Dela Postat 7 juli 2008 Projektet lades ner. Nästa månljus för min del blir en GHL ProfiLuxSimu-L Soluppgång gryning månljus o blixtar som kopplas till GHL datornSe detta demo på Youtubehttp://www.youtube.com/watch?v=4H2bTRnKskU&hl=en&fs=1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 7 juli 2008 Dela Postat 7 juli 2008 -dans-dans-dans-dansVad säger man? Det gäller att satsa vilt för att nå framgång! Måste dock säga att det var en cool video! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.