Gå till innehåll

Aquatronica


atropos

Rekommenderade inlägg

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Om jag vore dig som jag just nu önskar :ler: hade jag försökt få kontakt med någon personal på tex akvariumet vid Kolmården. Detta för att kanske få titta på deras lösningar och utrustning till så stora akvarium. Har själv varit bakom kulisserna och blev milt sagt imponerad av så gott som allt. Vi vanliga dödliga använder ju smågrejor jämfört med dom och i viss mån dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu efter lite diskutioner med sambon så är måtten klara på burken =)

de lilla rummer som ligger bakom väggen där karet ska vara inbyggt får bli ett rum till bara mig !

väggarna är inte mer än 150 mm tjocka så akvariet kommer att sticka ut en bit i de rummet .

de är ett gammalt hus så snickare som jag är ska riva alla väggarna där inne så allt bli ordentligt gjort

får nog klämma in några utsugsfläktar som tar bort denna tropiska kvava värmen där kommer att bli där inne , så man inte får fukt o sådant skit i huset !

ni som är intresserade av måtten så kommer de att bli 6000*900*900

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer karet att bli "L" format ändå? eller ska det gå längs en hel vägg? Häftiga mått ändå! Läste någonstans att rutor längre än tre eller fyra meter får man specialbeställa och det är inga billiga saker, men det beror förståss på om karet ska vara L format eller ej :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ska jag vara ärlig så vet jag inte hur tjockt glaset blir ! men den lokala glasfirman skulle fixa de ! vi har diskuterat

25mm glas men de e kanske att ta i ! men hellre det säkra före det osäkra !

nej har tyvärr inte lagt så mycke energi på att leta upp en limmare men får göra de nästa vecka !

detta hus har dom lagt ner mycke energi på att bygga ! typ allt utom innerväggarna o taket är av betong !

i källaren under burken går det 4 väggar så om man ser det uppeifrån och igenom golvet så ska burken typ stå på ett kors av betongväggar

nej jag blev varnad för detta när jag startade min första burk för 5 år sedan att jag kommer bara vilja ha större o större ! o se vart jag står nu !

innan pysslade jag mycke med dragracing o lade nästan hela min lön på att få bilen att gå så snabbt som möjligt !

så som sagt har man hittat en hobby som man tycker om så finns de inga hinder mer än ekonomin !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...