Robbygg Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Här är en länk till byggaren i Mullsjö.http://www.specialakvarie.se/ Citera
wrang Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Här är en länk till byggaren i Mullsjö.http://www.specialakvarie.se/Vad jag förstått så gör han bara beställningar av akvarium numer åt Bengt på Marinakvariet Citera
atropos Postat 20 maj 2006 Författare Postat 20 maj 2006 ja jag får ringa bengt o snacka lite med honnom ! jag var i kontakt med honnom när jag skulle köpa MH till mitt lilla kar , och trevligare o hjälpsammare människa har jag inte stött på tidigare ! helt underbar människa ! Citera
Robbygg Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 ja jag får ringa bengt o snacka lite med honnom ! jag var i kontakt med honnom när jag skulle köpa MH till mitt lilla kar , och trevligare o hjälpsammare människa har jag inte stött på tidigare ! helt underbar människa !Såklart han är, han är ju en försäljare trots allt Citera
crille Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 jo alex,men det är skillnad på dom med,ingen nämd ingen glömd;) Citera
jens karlskrona Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Har du ingen redan så är det första du bör skaffa en kamera och dokumentera till oss nördar,Risken finns att jag om det behövs, forcerar dörren för att komma in och titta sedan när det börjar levai burken he he... Kom igen nu, blir det revburk eller vad har ni tänkt?? Citera
atropos Postat 21 maj 2006 Författare Postat 21 maj 2006 He he ! jo jag har en kamera , så de blir en massa foto sen när jag kommer igång !javisst e vem som helst välkommen hit o kolla in burken sen när de e klart .ja de blir en riktig revburk o inget annat ! tänkte att ha ett ställe med en stor sandfläck !är lite inne på att skaffa mig en rocka ! men de e kanske inget att ha i en revburk ? men fräcka e dom iallafall Citera
jens karlskrona Postat 21 maj 2006 Postat 21 maj 2006 1700 gallon - Saltvattensguidens ForumHan har en rocka i karet.... Citera
atropos Postat 21 maj 2006 Författare Postat 21 maj 2006 Fräckt !! undrar hur dom blåa prickarna ser ut i riktigt blåljus ! Citera
jens karlskrona Postat 21 maj 2006 Postat 21 maj 2006 Finns bara ett sätt att ta reda på det:)Kräver dock extremt mycket sandyta att simma på.. Citera
GustavF Postat 21 maj 2006 Postat 21 maj 2006 Det billigaste stället jag har hittat Aquatronica på http://www.tropiquarium-bonn.de/. Aquatronicas egen butik hittar du på http://www.bice-srl.com/. Jag har manualen i PDF om du vill ta en kik. Har själv varit mycket sugen på att köpa då jag gillar teknik. Saknar dock kapital Tycker Aquatronica är mycket intressantare än IKS. Citera
atropos Postat 23 maj 2006 Författare Postat 23 maj 2006 Så ! DÅ var skummaren beställd , det blev en Deltec AP 1004 och så är en beställning lagd på 10 st 400w mh amaturer sen kompleterar jag resten av ljuset med t5 Shit vad detta blir dyrt =) men men man kan ju inte se de som en investering utan en jäkligt fin möbel . Citera
Ricke Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 f*n Va grymt! Ser fram emot o se bilder på karet. Inga planer på en liten haj istället för rocka? Citera
PuniXer Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 f*n Va grymt! Ser fram emot o se bilder på karet. Inga planer på en liten haj istället för rocka?Hur stora är Carcharodon carcharias ägg?... Citera
Robbygg Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Verkligen häftigt att någon satsar rejält, men vad kommer 10 stycken 400W armaturer kosta i drift? Skulle du inte kunna slänga upp någon skiss på hur du tänkt allt ska se ut?Tror du AP 1004 räcker till 5000 liter? Skummaren är gjord för 4500-6000 står det, men en del säger att man ska överdimensionera. Citera
Ricke Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Hur stora är Carcharodon carcharias ägg?...Hehe, men va ska den ta vägen när den föds? Läste i Tropical Fish Hobbyist att de har en Vithaj i Monterey Bay Aquarium. typ 1 millon galloon tank! Citera
jens karlskrona Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Hehe, men va ska den ta vägen när den föds? Läste i Tropical Fish Hobbyist att de har en Vithaj i Monterey Bay Aquarium. typ 1 millon galloon tank!Tror dom har blåval där oxå!!!??? Citera
jens karlskrona Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Därför jag skrev utifall någon inte visste;) Citera
GustavF Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Blåval finns det väl ingen som har? Men Georgia Aquarium har valhaj. Citera
Christer T Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 He he ! jo jag har en kamera , så de blir en massa foto sen när jag kommer igång !javisst e vem som helst välkommen hit o kolla in burken sen när de e klart .ja de blir en riktig revburk o inget annat ! tänkte att ha ett ställe med en stor sandfläck !är lite inne på att skaffa mig en rocka ! men de e kanske inget att ha i en revburk ? men fräcka e dom iallafallDom hade en liten rocka av okänd art på Korallrevet i Södertälje när jagf var där i fredags. Citera
atropos Postat 23 maj 2006 Författare Postat 23 maj 2006 he he !! ja de verkar vara stora planer på vad jag ska ha i burken =) de e kul o läsa allt ifrån guppy till en blåval =)ha ha tänk 5000 l med bara guppy , kan de vara intressant ? nej salt e livet de o salt ska de bli !angående elräkningen som detta karet kommer att skapa ! så skiter jag i vad de kommer att kosta =) de e ju ens hobby o den tycker jag får kosta så mycket som man har råd till !satt i tankar i natt på att kanske köra en burk med bara rovfiskar , men de tröttnar man nog på i längden !Det finns en sak som jag letar efter ! och de e uvc !finns det stora sådanna eller måste jag ha en hög med små ? har letat o letat men hittar inget jättestort ! Citera
Capote Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Det finns en sak som jag letar efter ! och de e uvc !finns det stora sådanna eller måste jag ha en hög med små ? har letat o letat men hittar inget jättestort ! Skulle inte någon sån hör duga (Pentair Aquaitcs). Värstingen där är på 240W och klarar 34 000 l/timme Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.