Postat 11 timmar sedan11 tim On 2025-11-22 at 16:09, kaptenen skrev:Lite bilder från idag. Har vuxit mycket under senaste tiden vilket är kul att se. Har flyttat en mp40 i bakkant så det blåser på baksidan av scapen vilket säkert har kickat igång några av korallerna lite mer.Haft lite brunt/rött i sanden men som lagt sig lite på senaste. Har hittat en kombination med byte av rowa 1 gång i veckan och dosering av lantan 1 gång veckan/ varannan vecka för att inte fosfaten ska krypa upp igen. Och jag slipper då en tråkig vit hinna på glaset.Sen lite ny fisk från @izfisk som trivs som "fisken i vattnet".Snyggt👌 Hur mycket (dl) rowa använder du åt gången ca? Kör du med reaktor eller annat sätt?
Postat 31 minuter sedan31 min Författare 10 timmar sedan, Jojo skrev:Snyggt👌 Hur mycket (dl) rowa använder du åt gången ca? Kör du med reaktor eller annat sätt?Tackar! :) Jag brukar köra 10 matskedar ungefär. Det kör jag i filtervadd som jag har i en av "media cup" där man annars har filterpåse i Red sea sumpen. Hade förut reaktor med aluminiumbaserad remover men tyckte det vart så drygt att göra rent. Sen klättrade aluminiumet en aning.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.