Postat 14 timmar sedan14 tim On 2025-11-22 at 16:09, kaptenen skrev:Lite bilder från idag. Har vuxit mycket under senaste tiden vilket är kul att se. Har flyttat en mp40 i bakkant så det blåser på baksidan av scapen vilket säkert har kickat igång några av korallerna lite mer.Haft lite brunt/rött i sanden men som lagt sig lite på senaste. Har hittat en kombination med byte av rowa 1 gång i veckan och dosering av lantan 1 gång veckan/ varannan vecka för att inte fosfaten ska krypa upp igen. Och jag slipper då en tråkig vit hinna på glaset.Sen lite ny fisk från @izfisk som trivs som "fisken i vattnet".Snyggt👌 Hur mycket (dl) rowa använder du åt gången ca? Kör du med reaktor eller annat sätt?
Postat 3 timmar sedan3 tim Författare 10 timmar sedan, Jojo skrev:Snyggt👌 Hur mycket (dl) rowa använder du åt gången ca? Kör du med reaktor eller annat sätt?Tackar! :) Jag brukar köra 10 matskedar ungefär. Det kör jag i filtervadd som jag har i en av "media cup" där man annars har filterpåse i Red sea sumpen. Hade förut reaktor med aluminiumbaserad remover men tyckte det vart så drygt att göra rent. Sen klättrade aluminiumet en aning.
Postat 1 timme sedan1 tim 2 timmar sedan, kaptenen skrev:Tackar! :)Jag brukar köra 10 matskedar ungefär. Det kör jag i filtervadd som jag har i en av "media cup" där man annars har filterpåse i Red sea sumpen. Hade förut reaktor med aluminiumbaserad remover men tyckte det vart så drygt att göra rent. Sen klättrade aluminiumet en aning.Kör också Rowa i filtervadd. Just nu ca 5dl totalt i båda filterpåshållarna. Har skyhögt fosfat 0,402, och då har jag ändå sänkt det de senaste dagarna från att Hanna checkern visat på max dvs 0,613! Funderar på reaktor för att få ut mer av rowat. Kommer ju antagligen gå åt en hel del innan jag är nere på normal nivå. 🤔2 timmar sedan, kaptenen skrev:Tackar! :)Jag brukar köra 10 matskedar ungefär. Det kör jag i filtervadd som jag har i en av "media cup" där man annars har filterpåse i Red sea sumpen. Hade förut reaktor med aluminiumbaserad remover men tyckte det vart så drygt att göra rent. Sen klättrade aluminiumet en aning.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.