Gå till innehåll

Nya ECO-pumpar från Tunze


nike83

Rekommenderade inlägg

Kul! Jag kör nästan bara Tunze, kanske är delvis att jag kört fast lite i deras ekosystem med när jag har så mycket utrustning från de, en ond cirkel... Men jag är väldigt nöjd å andra sidan.

 

6105 Eco verkar ju toppen, lite för biffig för mina behov dock. Hoppas de kan ordna en svagare pump med samma besparingar. Den låga energin är bra för kalla akvarium där varje watt är besvärlig.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

14 timmar sedan, Alexraptor skrev:

Instämmer! Kikat runt lite på pumpar från andra märken, som tex maxspect, och de imponerar inte. Tunze är inte ömtåliga och de behöver inte servas hela tiden, de bara funkar!

Och skulle något gå sönder på en dc pump så finns det dels reservdelar att köpa och de har en väldigt bra garanti. Jag hade två 6105:or där sladded börjat släppa lite. De var nog 7-8 år gamla men det gick på garantin utan bråk. Jag var förvånad då jag egentligen frågade om jag kunde köpa nya motorblock men fick dem gratis istället. Det finns något att säga för familjeägda tyska företag ;)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 hours ago, OR20 said:

Och skulle något gå sönder på en dc pump så finns det dels reservdelar att köpa och de har en väldigt bra garanti. Jag hade två 6105:or där sladded börjat släppa lite. De var nog 7-8 år gamla men det gick på garantin utan bråk. Jag var förvånad då jag egentligen frågade om jag kunde köpa nya motorblock men fick dem gratis istället. Det finns något att säga för familjeägda tyska företag ;)

 

Oh fan! Det var inte dåligt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...