Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
On 2025-12-27 at 14:06, Oscarhaglund skrev:

Idag kom ersättningspumpen för min bubble king.

Man ser direkt att de nya punparna är kommer från kina, det är en stor skillnad i tyngd och de är mycket mindre bastanta än förut.

IMG_6709.jpeg

En annan skillnad är att utblåset sitter åt andra hållet.

Men även om den ser mesigare ut så är det skönt att ha fått igång den stora skummaren igen. Under tiden den varit ur funktion så har jag kört med min gamla maxpect sk400 som även om den funkar bra är klart underdimensionerad.

Helt klart bra att ha haft en reservskummare.

jag är lite trög, men har du köpt denna pump av RE? Är det en Red Dragon pump från Royal Exclusive?

• Svar 253
  • Visningar 17,9k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• Oscarhaglund
    Oscarhaglund

Jag tänkte använda den här tråden för att göra en komplett(?) inventarie av alla mina korallsorter med bilder på allt. Allt blir nog inte de snyggaste och ska nog krympa de flesta bilderna en del så d

• Oscarhaglund
    Oscarhaglund

Jag luyckades till slut få till en ”porthole” som funkar så här kommer lite nya korallbilder.  

• Oscarhaglund
    Oscarhaglund

Dags för en liten acroporauppdatering. Confettin har börjat växa ordentligt. Den och den närliggande austeran har växt in i varandra så jag får klippa austeran med jämna mellanrum. Grandisen växer

Populära bilder

Postat
  • Författare
2 hours ago, nike83 said:

jag är lite trög, men har du köpt denna pump av RE? Är det en Red Dragon pump från Royal Exclusive?

Ja precis, detta är deras nya pumpar. Red dragon X heter de. De gamla tillverkas tydligen inte längre.

Postat
  • Författare

Dags för en liten acroporauppdatering.

260106_OSH0961.jpeg

Confettin har börjat växa ordentligt. Den och den närliggande austeran har växt in i varandra så jag får klippa austeran med jämna mellanrum.

260106_OSH0965.jpeg

Grandisen växer om än inte jättesnabbt. Men gillar den och tror att den kommer se riktigt najs ut när det blir en ordentlig koloni.

260106_OSH0967.jpeg

Den här tortuosan?? Har jag utspridd på flera platser och jag fattar inte hur folk inte gillar blå koraller (framför allt hört från hur det är omöjligt att sälja blåa koraller i amerikat). Tycker det är en av de snyggaste jag har.

260106_OSH0968.jpeg

Det här måste väl vara någon slags strawberry shortcake? Tycker det ser mer ut som en än den jag köpte från coraroc (under)

260106_OSH0960.jpeg

Den här hade alltid detritus som ansamlades i korallen innan jag stoppa in tunze orca. Nu är det rent!

260106_OSH0970.jpeg

Min enda bifaria, inte den med mest olika färger direkt men jäklar vad den lyser.

260106_OSH0973.jpeg

Natalensisen har varit långsam men nu känns det som att den kommit igång ordentligt.

260106_OSH0974.jpeg

Rainbow looms ser ju ut som att man dragit upp vibrance till 100.

260106_OSH0976.jpeg

Jag blekte den här lila staghornen rejält när jag satte in den och den såg riktigt olycklig ut. Men nu har det vänt och det börjar se riktigt bra ut.

260106_OSH0977.jpeg

En av mina mest långsamma koraller. Undrar om den tänker sätta fart någon gång? Har haft den i ett år och det har inte hänt mycket.

260106_OSH0978.jpeg

Den här divaricatan börjar få fin färg.

260106_OSH0979.jpeg

Jokern växer nästan som ogräs.

Postat
  • Författare

Tråkigare uppdatering. Trots alla försök att skydda mina wrassar från att hoppa ur akvariet så hittade jag min H.Crysus död på golvet.

Det finns säkert de som tycker att det är sånt som händer men för mig är det inte acceptabelt. Jag har huv som täcker alla sidor utom en som jag har täckt med nät men den täckningen är väldigt svår att få helt komplett.

IMG_6731.jpeg

Jag tror nog att jag tyvärr får sluta med wrassarna i det stora akvariet.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.