Postat 29 december 2025Dec 29 On 2025-12-27 at 14:06, Oscarhaglund skrev:Idag kom ersättningspumpen för min bubble king.Man ser direkt att de nya punparna är kommer från kina, det är en stor skillnad i tyngd och de är mycket mindre bastanta än förut.En annan skillnad är att utblåset sitter åt andra hållet.Men även om den ser mesigare ut så är det skönt att ha fått igång den stora skummaren igen. Under tiden den varit ur funktion så har jag kört med min gamla maxpect sk400 som även om den funkar bra är klart underdimensionerad.Helt klart bra att ha haft en reservskummare.jag är lite trög, men har du köpt denna pump av RE? Är det en Red Dragon pump från Royal Exclusive?
Postat 29 december 2025Dec 29 Författare 2 hours ago, nike83 said:jag är lite trög, men har du köpt denna pump av RE? Är det en Red Dragon pump från Royal Exclusive?Ja precis, detta är deras nya pumpar. Red dragon X heter de. De gamla tillverkas tydligen inte längre.
Postat Igår vid 13:12 1 d Författare Dags för en liten acroporauppdatering.Confettin har börjat växa ordentligt. Den och den närliggande austeran har växt in i varandra så jag får klippa austeran med jämna mellanrum.Grandisen växer om än inte jättesnabbt. Men gillar den och tror att den kommer se riktigt najs ut när det blir en ordentlig koloni.Den här tortuosan?? Har jag utspridd på flera platser och jag fattar inte hur folk inte gillar blå koraller (framför allt hört från hur det är omöjligt att sälja blåa koraller i amerikat). Tycker det är en av de snyggaste jag har.Det här måste väl vara någon slags strawberry shortcake? Tycker det ser mer ut som en än den jag köpte från coraroc (under)Den här hade alltid detritus som ansamlades i korallen innan jag stoppa in tunze orca. Nu är det rent!Min enda bifaria, inte den med mest olika färger direkt men jäklar vad den lyser.Natalensisen har varit långsam men nu känns det som att den kommit igång ordentligt.Rainbow looms ser ju ut som att man dragit upp vibrance till 100.Jag blekte den här lila staghornen rejält när jag satte in den och den såg riktigt olycklig ut. Men nu har det vänt och det börjar se riktigt bra ut.En av mina mest långsamma koraller. Undrar om den tänker sätta fart någon gång? Har haft den i ett år och det har inte hänt mycket.Den här divaricatan börjar få fin färg.Jokern växer nästan som ogräs.
Postat 4 timmar sedan4 tim Författare Tråkigare uppdatering. Trots alla försök att skydda mina wrassar från att hoppa ur akvariet så hittade jag min H.Crysus död på golvet.Det finns säkert de som tycker att det är sånt som händer men för mig är det inte acceptabelt. Jag har huv som täcker alla sidor utom en som jag har täckt med nät men den täckningen är väldigt svår att få helt komplett.Jag tror nog att jag tyvärr får sluta med wrassarna i det stora akvariet.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.