Postat 6 augustiAug 6 Författare karet firar 9 månader och jag har skickat in första ICP testet. satte igång kolkälla och näringsvärdena droppade blixtsnabbt vilket kanske inte var det bästa. Hursom ser allt hyffsat ut tycker jag och dem korallerna jag har växer om än långsamt. bestämde mig för att slänga ut dem sista små levande bitarna av Acropora och starta om med det om ett par månader. behöver köra korrekt karantän på Acropora alternativt köpa av en och samma handlare som lovar pestfria fraggar.
Postat 8 augustiAug 8 Författare fick tillbaka testresultatet idag ser ok ut. uppenbarligen så stämmer det inte med mitt eget ca test då jag fick det till 410 men icp till 460. 2025-08-08-338400-ati.lab.results.pdf
Postat 9 augustiAug 9 18 timmar sedan, izfisk skrev: fick tillbaka testresultatet idag ser ok ut. uppenbarligen så stämmer det inte med mitt eget ca test då jag fick det till 410 men icp till 460. 2025-08-08-338400-ati.lab.results.pdf 123.66 kB · 5 nedladdningar Jag har det alltid så alla gånger jag skickat in 😄
Postat 8 timmar sedan8 tim On 2025-08-08 at 13:49, izfisk skrev: fick tillbaka testresultatet idag ser ok ut. uppenbarligen så stämmer det inte med mitt eget ca test då jag fick det till 410 men icp till 460. 2025-08-08-338400-ati.lab.results.pdf 123.66 kB · 6 nedladdningar Gamla manuella Ca tester kan visa för lågt, då titreringsvätskan kan på grund av avdunstning (locket ej på ordentligt?) ökat sin koncentration.
Postat 8 timmar sedan8 tim Författare Gamla manuella Ca tester kan visa för lågt, då titreringsvätskan kan på grund av avdunstning (locket ej på ordentligt?) ökat sin koncentration. Så kan det kanske vara, icp värdet stämmer bättre med saltet och ”ballingens” värde så nått skumt med testet.Skickat från min iPhone med Tapatalk
Postat 8 timmar sedan8 tim Författare vilka fantastiskt fina bilder:-)Tack ska du ha Jonas, fotograferingen av karet är nått jag tänkte öva på för att bli bättre. Tycker det är skoj å se när folk filmar sina kar också så kanske kan bli nått sånt i framtiden med, både du och Fredde är ju bra på att göra filmer, kul att se.
Postat 7 timmar sedan7 tim 16 minuter sedan, izfisk skrev: Tack ska du ha Jonas, fotograferingen av karet är nått jag tänkte öva på för att bli bättre. Tycker det är skoj å se när folk filmar sina kar också så kanske kan bli nått sånt i framtiden med, både du och Fredde är ju bra på att göra filmer, kul att se. Bra ämne, foto av karet. Kanske du vill skriva ihop nåt, du som verkligen är duktig på att fota. Tips osv:-)
Postat 6 timmar sedan6 tim Författare Bra ämne, foto av karet. Kanske du vill skriva ihop nåt, du som verkligen är duktig på att fota. Tips osv:-)Nja jag ska va tråkig och säga att varken skriva eller fota är min grej. Bilderna ovan är tagna med mobilen, finns mer att önska vad gäller färgåtergivning mm. Men skoj att du gillade dem.
Postat 2 timmar sedan2 tim 7 timmar sedan, izfisk skrev:TenuisSe nu till att den överlever till en stor och fin koloni, för jag vill definitivt ta en fragg nåm gång!
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.