Gå till innehåll

Aquatronica - erfarenhet?


ramq

Rekommenderade inlägg

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Tja - jag har börjat bli lite trött på alla jäkla olika styrningar som snart håller på att växa ut ur ett IKEA högskåp. Eftersom jag är beroende på ett system där jag kan koppla ihop ett antal powerboxar (jag behöver åtminstone 12 uttag just nu) och lite annat smått och gott så har jag tittat på Aquatronica och Aqua Medic. Aquatronica hittar jag ingen återförsäljare på och Aquamedic At controller kostar en del om jag skall ha minst 12 styrda uttag. Håller också på att funderar över GHL profilux III som faktiskt innehåller en hel del redan från början och har ett BUS-system för många styrda utag.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft både den stora och den lilla med allt som finns till kan väll säga att det finns bättre datorer på marknaden det sämsta med aquatronican var uppdateringarna speciellt på dom första serienummrena dom var man tvungen att skicka till fabriken för att få uppdaterade.

Sen kör dom lite egna kontakter till vissa probar och som tidigare nämt behövdes det kallibreras många gånger.

Jag köpte en ghl istället och kan ju bara säga att den är det bästa jag haft.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aquatronica och Aqua medic är samma dator, jag kör med Aqua medics prober till min och det funkar bra, man får kalibrera dem ett par gånger innan de funkar bra(som Henke sa). Jag har ingen större erfarenhet av andra system men aquatronica funkar perfekt för mig, jag styr ph ur reaktorn, nivågivare i sumpen för osmospåfylning och givare i karet som stänger returpumpen om överfylningsboxen skulle sluta funka... Ljuset kör jag oxå på den.

/ Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte riktigt om hur det ligger till med anslutning av flera powerbars. Men det går att bygga om annars på egen hand då den bygger på Arduino och allt är öppet för egen kod.

Du har en seriell port som du kan bruka för att prata med en annan arduino som agerar som en slave och sin hand styr en powerbar.

Men det kanske inte är något du siktar på att skapa på egen hand utan vill ha ett färdigt paket. Skicka ett mail till Reeef Angel och fråga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...