Postat 5 timmar sedan5 tim Hej!Jag har ca 10 anthias squamipinnis och jag undrar om det finns något foder som får deras orangea fina färg att komma tillbaka eller bestå? Det är nämligen så att jag har en liten anthias som har väldigt fin färg, medans de större (alla andra) är lite med "dassigt" orangefärgade. Den fina är också väldigt skygg, men kanske inte har något med saken att göra.
Postat 5 timmar sedan5 tim Det bästa naturliga färgfodret jag känner till är sötvattenscyclops och frusen vuxen artemia - men för anthias är nog cyclops bäst. Jag rekommenderar denna - har använt den i många år och det finns inget som tar fram röda färger som den.MVH Lasse Ändrat 5 timmar sedan5 tim av Lasse
Postat 4 timmar sedan4 tim Författare 59 minuter sedan, Lasse skrev:Det bästa naturliga färgfodret jag känner till är sötvattenscyclops och frusen vuxen artemia - men för anthias är nog cyclops bäst. Jag rekommenderar denna - har använt den i många år och det finns inget som tar fram röda färger som den.MVH Lassetack, då ska jag försöka få tag på denna.Hur många kuber för 10 anthias om dagen? 1st?
Postat 2 timmar sedan2 tim Testa dig fram - de är ju "pickers" i det vilda så du kommer nog se ett annat beteende än normalt. Jag har inte testat anthias änn men om jag gjorde det så skulle jag ta min gamla flaskmetod i bruk. Jag hade länge en flaska som stod på en magnetomrörare. I den matade jag in vatten på morgonen och la i några kuber - sedan lät jag en doseringspump dosera under varje timma tills flaskan var tom. Jag använde den när jag matade in min scooter blenny och när jag hade pipefishMVH Lasse
Postat 24 minuter sedan24 min Sök efter pellets som inehåller asthaxin, tex New Life Spectrum Ultra Red.Inte så vanligt i saltvattensvärden men på sötvattenssidan finns det gott om asthaxinberikad mat. Gör man egen mat går asthaxin att köpa i pulverform.Sen finns det färgvariation på squampinnis beronde på vart de fångas. Även till utseende snarlika arter som är blekare. Ändrat 20 minuter sedan20 min av Ted Camenius
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.