Postat 26 januariJan 26 Hej! đ blir en lite trĂ„d eftersom det Ă€r sĂ„ trevligt att sjĂ€lv se tillbaka pĂ„ sina tidigare projekt och Ă€ven kul att dela med sig.Har ett gĂ€ng Ă„rs erfarenhet av det hĂ€r med saltvattensakvarium men har vart frĂ„nvarande frĂ„n hobbyn i ca 3-4Ă„r. Mest med anledning av att jag âfraggatâ mig sjĂ€lv 3 ggr nu. Och sĂ„ har jag ökat Ă„kandet av tvĂ„hjuligt, har lĂ€nge kört gammal glidar-HD, men nu har jag Ă€ven en adventurehoj som tar en del tid. Men nĂ€r Patrik la upp annons pĂ„ detta kit var det kört đ€·ââïž tanken Ă€r ett enkelt system som ska göra mig sĂ€llskap nĂ€r jag jobbar hemifrĂ„n. Akvarium: Elos mini ca 74 liter + display 12liter sump.Belysning: AI hydra 26HDSkummare: Tunze 9001Returpump: Sicce Syncra 0,5Wavemaker: Ecotech MP10 och Hygger HG112 8wEn mĂ„nad sen uppstart idag. DĂ€r i bor numera en Aurora goby i par med psitolrĂ€ka och nĂ„gra fĂ„ snĂ€ckor.
Postat 27 januariJan 27 VÀlkommen tillbaka! Ska bli kul att följa hur det gÄr med detta kar :) En gÄng salt alltid salt
Postat 30 januariJan 30 Snyggt! FĂ„r jag frĂ„ga var du köpt det o va det ligger pĂ„ i pris komplett? đ
Postat 30 januariJan 30 Författare 1 timme sedan, Lutra skrev:Snyggt! FĂ„r jag frĂ„ga var du köpt det o va det ligger pĂ„ i pris komplett? đ Tack! Fördelen med att köpa beggat Ă€r att man kan spara ganska mycket pengar, gav 950:- för karet ink all nödvĂ€ndig teknik. Köpt till bĂ€ttre lampa och en till wavemaker.
Postat 30 januariJan 30 13 minuter sedan, Rameau skrev:Tack! Fördelen med att köpa beggat Àr att man kan spara ganska mycket pengar, gav 950:- för karet ink all nödvÀndig teknik. Köpt till bÀttre lampa och en till wavemaker.à h vad nice! Det hade jag gÀrna gjort, tyvÀrr finns inte sÄ mÄnga saltvattensakvarister hÀr ute i Dalarna :( sÄ nu kollar jag pÄ ett tmc eller blau aquaristics :)
Postat 1 timme sedan1 tim Författare Karet tuffar pĂ„ med fulalger, kör pĂ„ med veckovisa vattenbyten för att suga ut sĂ„ mycket alger som möjligt. Ibland lönar det sig att vara lat, efter ett vattenbyte slĂ€ngde jag inte vattnet direkt utan hinken stod kvar pĂ„ golvet bredvid akvariumet, sĂ„ i natt sĂ„ bestĂ€mde min aurora goby sig för att utforska vad som finns utanför akvariet. SĂ„ imorse nĂ€r jag skulle hĂ€lla ut vattnet blev jag mĂ€kta överraskad nĂ€r han hade prickat hinken! Ett jĂ€dra flax och en liten pĂ„minnelse om att fixa nĂ€t đ
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.