Gå till innehåll

Karro & Anders Sjöhästar.


Karoline

Rekommenderade inlägg

  • Svar 367
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag är så avundsjuk!! :x Bebisen är så himla gullig! Har den fått något namn ännu?:)

Hi hi, han är söt.

Han kallas bara för "den lille" *skratt*

Du kommer nog också få yngel snart.

Nästa gång så ska vi försöka att vara lite bättre förberedda, det kom lite plötsligt nu i flytten :)

/Karro och Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Som ni ser är vi fortfarande kvar. Det vart inget avslut, en väldigt klok människa ringde och pratade oss tillrätta. Och det är ju jätte kul för vi trivs här :)

Här kommer lite bilder på våra invånare, några nya har tillkommit.

Pipefishen äter superbra.

Karet:

post-1818-14468914181518_thumb.jpg

Doryrhamphus excisus:

post-1818-14468914182127_thumb.jpg

Hästar:

post-1818-14468914182434_thumb.jpg

post-1818-14468914181785_thumb.jpg

Xenia och racemosa från stenen:

post-1818-14468914181355_thumb.jpg

Fick tända en natt för att hästarna skulle få äta upp lite nykläckta småräkor och fick en bild på vår gamla trotjänare "skräcken" som tredubblat sin storlek:

post-1818-14468914182265_thumb.jpg

Mvh

Karro & Anders

post-1818-14468914181627_thumb.jpg

post-1818-14468914181959_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt klok människa som ringde upp er, måste jag säga!

Kan väl inte riktigt säga välkommen tillbaks då ni inte försvunnit, men vi säger väl det ändå... =)

Fint kar! Det är verkligen en inspiration för många.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att se bilder från er igen! Tack för att ni stannade kvar då jag gillar att följa er utveckling med sjöhästar.

Jag försökte hitta hur mycket cirkulation ni har i ert kar utan att lyckas. Trodde ni skulle ha mer för hästarna att hålla i sig i. Hur mycket cirkulation är det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att se bilder från er igen! Tack för att ni stannade kvar då jag gillar att följa er utveckling med sjöhästar.

Jag försökte hitta hur mycket cirkulation ni har i ert kar utan att lyckas. Trodde ni skulle ha mer för hästarna att hålla i sig i. Hur mycket cirkulation är det?

2x koralia 2 pumpar och returpump.

Förstår inte riktigt vad du menar med att du trodde att de skulle ha mer att hålla sig i??

Dom har massor att hålla sig i :)

Koraller, alger, pumpsladdarna, returröret och stenar ;)

Mycket lyckliga hästar:)

Det märks verkligen att de trivs.

/Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karet är verkligen fint! Ni har fått till det väldigt bra! Pipfisken är skitcool! :)

Har inte sett någon sådan i butik här i söder, fick ni beställa hem den speciellt eller är de vanliga i butiker där ni handlar?

Kul att ni stannar!

Tack :)

Vi sprang på den i en affär här i stockholm för några månader sen, men då vågade vi inte köpa den.

Man har ju läst att de ska vara svåra. Vi hade tur som fick ett ex som åt fryst mat direkt.

Den är riktigt söt :)

/Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag byggde mitt påstående på var att jag i kar jag tidigare sett som har sjöhästar har det inte varit mycket simvolym i alls utan varit med macroalger mm. Det är ni som har kunskapen i hur mycket de behöver och inte jag. Frågar för att lära mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag byggde mitt påstående på var att jag i kar jag tidigare sett som har sjöhästar har det inte varit mycket simvolym i alls utan varit med macroalger mm. Det är ni som har kunskapen i hur mycket de behöver och inte jag. Frågar för att lära mig.

Vi vet inte heller vad som är det ultimata. Man får prova sig fram och hålla koll på hur dom mår.

Men just nu så låter vi allt växa till sig.

En negativ sak som vi märkt är, att om man har mycket saker (alger) överallt så stoppar det upp vattenflödet och det är ju inte bra. Så det är egentligen därför som vi valt att ha nästan alla sakerna på pelare, för att få bra vattenflöde i akvariet.

/Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...