Gå till innehåll

Patu's 325 liters


Patu

Rekommenderade inlägg

Tack på alla :) den är ju väldigt fint, det var impuls köp men jag är väldigt nöjd. Jag matar mitt revet med Grotech PlanktoMarine P, Two Little Fishes zoo- och phytoplankton. Jag har nu tänkt att börja odla egen phytoplankton, först måste jag lära använd mitt phytobreeder :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack på alla :) den är ju väldigt fint, det var impuls köp men jag är väldigt nöjd. Jag matar mitt revet med Grotech PlanktoMarine P, Two Little Fishes zoo- och phytoplankton. Jag har nu tänkt att börja odla egen phytoplankton, först måste jag lära använd mitt phytobreeder :smiley24:

Lysande, levande föda är kungen bland föda för att travestera en vanligt förekommande fras här på SG

Lycka till och berätta gärna mer efterhand som du kommer vidare!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
Pasi hur går det?

Det går väldigt bra :) koraller växer även mitt ocellaris par har lekt i början av denna veckan.

Jag väntar phytostarten, sen ska jag lära att använd phytobreeder. Jag fick nya acropor i fredag men säljaren var packat koraller och fryst foder i samma paket --> alla nya koraller är död :(

Jag har skrivit till ReefZone, ny jag väntar att vad stenkoraller dom har och sen jag ska beställ nånting nya där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt med korallerna man annars verkar allt gå otroligt bra. Visa bilder? Snart måste du skaffa 1000 liters akvarium.

Jå jag väntar att en akvariebyggare räknär hur mycket kostar 170*70*60 kar med 200 liters sump :) men ska se om jag tar den, måste först sälja zebrapleco yngels bort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jättefint kar Pasi! Gillar också dina julgranar skarpt, tråkigt med de koraller du hade beställt bara. Hade du beställt dessa inom Finland?

Hur går det med det tilltänkta karet? Vet du någon som är duktig på att tillverka akvarier i Finland? Jag har några Banggaier till dig om du fortfarande är intresserad.

Också imponerad av att du lyckats föröka zebrapleco, det är min favoritfisk på sötsidan. Du har inga bilder på dessa (offtopic jag vet)?

Ha det bra!

/Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hej på alla :) jag har nu skaffat nånting nya, 5 olika acropora fraggar, pink montipora digitata, orange montipora platta (vet inte vad är orange på Svenska :) ) , grön seriatopora och en Tridacna maxima. Här kommer bilder.

DSCF4249.JPG

DSCF4236.JPG

DSCF4232.JPG

DSCF4233.JPG

DSCF4237.JPG

DSCF4244.JPG

DSCF4239.JPG

DSCF4191.JPG

Mvh Pasi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Hej Pasi

Fina koraller du skaffat! Lägg in någon bild på hela akvariet också. Filmen med web-kameran visade att det såg superfint ut.

Tack Michael :), jag ska ta några nya bilder i denna helgen. Nu jag har ca.10 ocellaris yngel, ca.40-50 lysmata amboiensis yngel och ca.400-500 chysiptera taupoi yngel och jag försök att mata dom alla med rotifers, det är mitt första gång att försök dra upp saltvattenslevande så ska se hur det går :)

Om någon har bra tipps jag tar gärna mot dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser att Seriatoporar tycker att växa i mitt kar, seriatopora hystrix har tillväxt trippel nu i en månad och den gröna seriatopora har växit mycket också :)

Jag försök att ta några nya bilder i morgon om jag inte måste gå till jobbet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag matar dom med rotifers, artemia och phytofeast, Jag har försökt att tillsätt liten atvitol med deras mat. Dom är nu i ca.20 liters kar, en syresten och värmare.

Jag ska göra i nästa veckan nya 50*50*50 kar, så att dom får liten mera plats att växa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...