Gå till innehåll

Id??


denuo

Rekommenderade inlägg

jaha.. glasrosor? Eller kan det vara något annat... de sitter mkt tätare än de enstaka glasrosor jag dödat hittils + att de är många!

dessa har ploppat upp på sen sten som det kommer ljus på från fönstret! Har inte börjat belysa med T5orna än..

id007zm1.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lättare att identifiera under vattnet, men det ser ut som hydrozoa. Dom är nästan omöjliga att få bort för hand och ska kunna bränna koraller ganska ordentligt,

Här är lite bilder på dessa från mitt kar (som tur är verkar dom har inte sprida sig märkvärt): hydroid.jpg

M.v.h

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ojojoj vad massa konstiga förslag... Det är INTE glasros, INTE kolonianemon, utan en hydroid. Kommer inte ihåg exakt, men jag tror att det är det fastsittande stadiet som senare kommer att följas av ett frisimmande stadium i form av en liten manet.

De är mycket vanliga på LS och behöver INTE utrotas/avlägsnas!

/Klas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tolkar som om du Klas pratar om de som finns på denuo och dez3d sbilder. De på Laggeman är anemonerna som Stig med flera pratar om. Har jag tolkat texten rätt då för det är olika fall dety pratas om här och jag blir osäker på vilka ni namnger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...