Gå till innehåll

Johans första salt 750L


gladiator

Rekommenderade inlägg

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det var första och ända gången vi har sett ormsjöstjärnan, den är framme på natten.

Du är alltid välkommen Jonas, men chansen att du får se ormsjöstjärnan är nog liten. :-(

Köpte förresten två grymt fina stenkoraller på Triton idag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte lägga ut kort på min ormsjöstjärna, köpte denna för några veckor sedan.

Första gången den var ute och vi hann precis ta några kort....

Affären lovade att den inte skulle kunna skada mina fiskar m.m. Tror nu inte att detta stämmer efter att läst och hört att den gröna ormsjöstjärnan kan äta fiskar.

Kommer att låta den vara kvar i karet tills den tar en fisk,den är ju barnens favorit.

Jag läste på lite om din ormsjöstjärna i går kväll. Jag tror du har en Ophiarachna incrassata, Green brittle star. Den kallas även för The Green Death. Låter som ett intressant djur i och för sig men ett litet citat kan vara av intresse kopplat till vad de i affären sa till nybörjaren som var där och handlade. "not suitable for reef tanks." Du får gärna låna boken om du vill läsa själv.

Jag vill inte med detta oroa dig utan att du ska veta vad du har i tanken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det lät ju inget vidare "The Green Death" , han får en räka lite då o då.

Hoppas han nöjer sig med döda räkor.... Annars åker han till fisk himlen illa kvickt !!!!

Tycker att affärer inte borde ta hem sådana djur, och gör dom det så borde dom kunna vara så ärliga att dom berättar att dom säljer "The Green Death".......

Vill inte nämna affären namn, men det var sista gången jag handlade där.....

Åker till Polen idag på jobb resa, kommer att bo i Gdansk. Ska försöka leta mig till någon större salt/fisk affär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...