ramq Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Tycker jag känner igen denna kombination av smilys! Har Magnus sagt något?Vem?Har använt samma länk då den är länkad till en utomstående webserver =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Vem?Har använt samma länk då den är länkad till en utomstående webserver =)Kolla mess 285! https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10878&page=19 Vart är den länkad till? Nyfiken vad ni har mer för gemensamnt! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 Woho, jag har också nåt gemensamt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Kolla mess 285! https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10878&page=19 Vart är den länkad till? Nyfiken vad ni har mer för gemensamnt!Jodå, vi har mer gemensamt än du tror... har PM:at varandra på ensamma hemmakvällar, ringt varandra... eller... hrm... oj. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Woho, jag har också nåt gemensamt Faktum kvarstår ju, eller hur? *host* Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cougar Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Jodå, vi har mer gemensamt än du tror... har PM:at varandra på ensamma hemmakvällar, ringt varandra... eller... hrm... oj.haha, ja allt tyder ju på det :) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 oh la la..... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 Nu har jag fotat lite PVCdragning. Då det inte är limmat uppe ovanför akvariet, varken något i durso-utstickningen, eller min "nätkorg" som jag ska ha för insuget, så var jag tvungen stödja upp det. Gängtejp kommer lösa det senare Plus att min korg (gammalt innerfilterkorg) kommer att siliconas tätt mot PVCröret som går upp i den sista 90gradersvinkeln =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Mohaaaa! Bilder, de blev dock bara lite teasing din buse. Kommer säker bli mäktigt som F.A.N när de är klart. Folk kommer vallfärda upp till Ume, jag kommer nog bli "tvungen" att hälsa på min farmors syster i vår =-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 Har dessvärre inte kommit längre än så. Haft fullt upp och det tar lång tid att göra saker rätt =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 Här kommer några fler bilder på tillkapad PVC som inte är limmad änKapade till det nu här ikväll.Mvh Fredrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 25 oktober 2006 Författare Dela Postat 25 oktober 2006 glömde ju en bild!(eller rättare sagt, den kom inte med för den blev för stor) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Nu har jag fotat lite PVCdragning.Även Gud hör vår önskan!Nej allvarligt, det ser jättebra ut och jag är lagomt småintresserad av hur din funky-durso kommer att fungera. Luftar-locket med genomgående returvattenrör ser ju rätt kul ut också. Keep up the good work! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 26 oktober 2006 Författare Dela Postat 26 oktober 2006 Enligt Wrang så fungerar denna lösning iaf. Jag har dock varit tvungen modda den något pga mitt riktigt trevliga mittstag! Oj vad bökigt det blev pga det.Fattas nu att limma fast en slang där luften ska regleras och silicona fast den där korgen.Ska mest troligt beställa glas i morgon Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Niiice.Jag är dock inte riktigt med på vad dom där olimmade prylarna kommer att vara till? Ser ut som avrinningsledningen, men varför så många avstickare från den? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 oh la la..... (Kul med stor smiley-bank här på SVG) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Fattas nu att limma fast en slang där luften ska regleras...kör du på samma metod som jag har gjort?jag tycker det funkar kanon.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Jag är dock inte riktigt med på vad dom där olimmade prylarna kommer att vara till? Ser ut som avrinningsledningen, men varför så många avstickare från den?Glöm vad jag sa. Såg precis i din andra tråd vad det var för något. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 26 oktober 2006 Författare Dela Postat 26 oktober 2006 kör du på samma metod som jag har gjort?jag tycker det funkar kanon.. Ungefär så ja! Måste köpa mig en sån där "ventil" och slang bara. Men funderar på att köpa en mkt längre slang och bygga en dämpare till den. Antar det låter en del ur den luftslangen? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 låter inte alls mycket faktiskt. det låter så pass lite att jag inte tyckte det var nödvändigt att bygga ljuddämpare. den suger ju inte så mycket luft egentligen.iofs så har ju du lite större doningar, min är på 32mm och sörplar i sig ~2500l/h.. antar att du ska ha lite mer flås Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 26 oktober 2006 Författare Dela Postat 26 oktober 2006 Hmm, kanske inte suger så mkt luft, men det går alltid att bygga en Det skadar inte att ha en lång slang eller? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 grejen med slangen är att förhindra att salt kryper upp och sätter igen hålet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Men funderar på att köpa en mkt längre slang och bygga en dämpare till den. Antar det låter en del ur den luftslangen?En skummare låter avsevärt mycket mer. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Test testHejsan wrang,fiend har precis svarat i ämnet - Prenumerationer funkar inte? - som du prenumererar på i forumet Saltvattensguiden.se på Saltvattensguidens Forum.Du hittar det här ämnet här:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?threadid=12901&goto=newpostHär är inläget som precis blivit postat:***************Nu fick jag ett svar på ditt Wrang.Prova posta i någon av mina andra trådar?*************** Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 26 oktober 2006 Författare Dela Postat 26 oktober 2006 Har inte fått svar på ramqs och draedons inlägg, men nu på ditt inlägg Wrang Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg