Gå till innehåll

Ove's 180-liters nybörjarbalja


oveb

Rekommenderade inlägg

  • Svar 158
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...
Tjusigt! Kul du lägger ut bilder här också och inte bara på din egen hemsida.

Får tacka för att jag fick titta förbi igår. Det var ett vackert stilrent akvarium.

Tack själv, knapparna lyser nästan metalliskt när bara blåljuset lyser. Återkommer med bilder på dom åxå.

Jag limmade förresten dem med superklister :) Det gick kanonbra !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Menar du att en krabba har nypt av acroporan? Eller dog den en bit och du själv tog bort det skadade?

Den var hel på kvällen och såg ut såhär dagen efter :(

Det har hänt förut med en annan acro så krabborna ligger liiite pyrt till just nu !

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den var hel på kvällen och såg ut såhär dagen efter :(

Det har hänt förut med en annan acro så krabborna ligger liiite pyrt till just nu !

.

Jag skulle inte vara helt säker på att det är krabbor som är skyldiga, utan att ha sett dem "on the crime scene". Att krabbor kan förstöra acroporor ibland genom att äta av "tissue" men att de nyper av hela grenar har i alla fall jag aldrig hört talas om förut.

Mystiskt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ove, är det en gaffel man kan skymta längst ner till höger i akvariet?

Är du på jakt efter krabbkött med gaffeln i högsta hugg.

Hehe, jag brukar låta Ultramin-S/Clam ryka ner i pumpen ifrån en plastgaffel...

Efter nån timme när man öppnar locket så har man förståss glömt det... Alzheimer typ :)

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte vara helt säker på att det är krabbor som är skyldiga, utan att ha sett dem "on the crime scene". Att krabbor kan förstöra acroporor ibland genom att äta av "tissue" men att de nyper av hela grenar har i alla fall jag aldrig hört talas om förut.

Mystiskt!

OK, några andra idéer ??

Clowner ??

Parasemor ??

Gul kirurg ??

Salarias ???

Hmmmm... sen har jag ju eremiter !! Fast dom är ju jädrans små !!

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tycker du den gula kirurgen funkar i ditt 180Liters? Har själv funderat på någon kirurg men inte vågat pga för litet kar.

Om man inte planerar för större så är det nog tveksamt. Just nu fungerar den bra iallafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försvinner det bara på nätterna? Kan du inte ha någon belysning i rummet på natten och ta några kort då?

Jag tycker det verkar konstigt att det bara är av denna som det försvinner! Kan det vara någon sjukdom eller liten parasit?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...