Draedon Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 konstig fråga kanske.. men när jag har fraggat min xenia så är det alltid någon liten bit som smiter iväg och lyckas klamra sig fast på andra ställen och börja växa.har massa minifraggar av xenia på diverse ställen i burken som jag gärna blir av med. Citera
Sillen Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Har samma fundering jag med. Finns en liten del av min fundering så gör det svårt och det är att de naturligtvis hamnar så de inte går att få tag i heller. Citera
stigigemla Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Pröva med att spruta in något aiptasiamedel med en riktig stålkanyl. Citera
john.w Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Jag blandade kalcium till en gegga å sprutade på fraggen å den tvärdog Citera
frankerd Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 frågan är om man kan göra samma sak med stjärnpolyper, de är ju också ett ogräs. Citera
Laggeman Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Jag tar gärna emot alla typer av fraggar om det finns de som har lust o skicka. Stoppa dem i en förslutbar plastpåse med lite vatten i o skicka på sen bara. Citera
Guest Putt Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 jag vore med intresserad av lite fraggar av Xenia isf =). Citera
Draedon Postat 7 september 2006 Författare Postat 7 september 2006 jag har tyvärr gett bort ett par fraggar av både xenia och stjärnpolyper, sen har jag även lovat bort lite fraggar till ramq, fiend och jurgohn(eller hur det stavas ) när dom kommer nedåt landet.så jag kan inte fragga på ett tag nu.tack för avliningstipsen. jag tänkte annars ta en klutt av deltecs lim och bara kleta över dom. men det är inte så snygg med massa limkluttar överallt. Citera
Sillen Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Jag har redan lovat bort lite xenia och jag skickar inte. Men om någon är i Enköping eller att vi kan treäffas när jag reser är det helt OK att fråga. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 7 september 2006 Postat 7 september 2006 Xenia är utmärkta vattenrenare! Överskott brukade jag avlägsna med en pinsett. Minskar du jodtalen i akvariet så försvinner de av sig själv då de är mycket beroende av jod. Jag tycker dock de är fina! Citera
petrol Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Xenia är utmärkta vattenrenare! Överskott brukade jag avlägsna med en pinsett. Minskar du jodtalen i akvariet så försvinner de av sig själv då de är mycket beroende av jod. Jag tycker dock de är fina!Japp, har läst om amerikanare som har xenia i sumpen med MH lampor för att dra ut näringen ur vattnet. Citera
frankerd Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 kanske man skall starta en xenia sump.Hur agressiva är dem i tanke på gift, har mest stenkoraler i huvudkaret. Citera
Draedon Postat 8 september 2006 Författare Postat 8 september 2006 Xenia är utmärkta vattenrenare! Överskott brukade jag avlägsna med en pinsett. Minskar du jodtalen i akvariet så försvinner de av sig själv då de är mycket beroende av jod. Jag tycker dock de är fina!ja jag tycker också de är fina, men jag vill gärna bli av med några små bitar som smet vid fraggning och som sitter på diverse konstiga ställen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.