nelson Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Hejsan!Jag har lite problem med alger som inte jag får bort med algskrapan och sniglarna tar dem inte. Rakbladsskrapan tar ju bort dem.Har ni några råd på djur som tar de tuffa algerna?Tacksam för svar hls Nelson Citera
Guest Putt Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 hmm det är inte kalkalgerna du menar? det enda som tar bort dem vad jag vet är ett rakblad. Vad är det för färg på algerna? Citera
stigigemla Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 Jag har liknande. Var tredje - fjärde vecka får jag gå i med handen och ett blad till en brytbladskniv. Jag har gröna fläckar och bruna + gröna tussar som algmagneten inte rår på förutom kalkalger. Men de växer långsammare än de vanliga algerna. Citera
Draedon Postat 11 september 2006 Postat 11 september 2006 samma för mig... antingen rakblad eller så tar jag en magfloat(den största modellen) den biter hårt när det bara är 6mm glas. Citera
nelson Postat 12 september 2006 Författare Postat 12 september 2006 Hejsan!Det är inte kalkalger utan gröna alger som sitter som bara den.Jag vill alltså veta om det finns någon städpatrull som tar dessa alger?Tacksam för svar hls Nelson Citera
Hultis Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Hejsan!Det är inte kalkalger utan gröna alger som sitter som bara den.Jag vill alltså veta om det finns någon städpatrull som tar dessa alger?Tacksam för svar hls Nelsonjag har likadana tror jag som dig på vissa ställen och dom sitter som berget! men gnuggar man ihärdigt med alg magneten så brukar dom få ge vika.. annars tror jag turbosarna kan ta lite av dom ibland men inte så mycket tyvärr Citera
nelson Postat 12 september 2006 Författare Postat 12 september 2006 Hejsan!Mina sniglar biter inte på dessa alger.Jag tänkte mer på om sjöborrar eller något liknande rår på dem, någon som vet?Hls Nelson Citera
ramq Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Mina sniglar biter inte på dessa alger.Jag tänkte mer på om sjöborrar eller något liknande rår på dem, någon som vet?Min erfarenhet av sjöborrar så här långt är att dom är så pass långsamma förflyttare, att karet kommer bli helgrönt på 95% av rutorna innan den ens hunnit fram. Citera
nelson Postat 13 september 2006 Författare Postat 13 september 2006 Hejsan!Är det någon som har erfarenhet av EasyBlade Algskrapa. Rakblad som fästes på algskrapan.Hls Nelson Citera
Clownen Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Hejsan!Är det någon som har erfarenhet av EasyBlade Algskrapa. Rakblad som fästes på algskrapan.Hls NelsonJag har ingen erfarenhet av denna men här kan du läsa lite mer om den:http://www.aquapro2000.de/Reinigung___Pflege.52/Klingenreiniger_Scheibe.176/Easyblade.2306.html?language=en&osCsid=986ab71d43244d968563ecf7a0fc6732Den hade en användar recension på tyska (tillverkaren? ) och fick 5 stjärnor av 5 möjliga.Väldigt offtopic; men du gick möjligen inte på Europaekonomprogrammet i Halmstad tidigare? MvhPeter Citera
keyser Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Jag har en hemma, ska bara få tummarna loss och limma dit den. Citera
nelson Postat 13 september 2006 Författare Postat 13 september 2006 Hejsan Clownen!Tyvärr men jag har inte gått Europaekonom programmet. Då förmodar jag att du studerat i Halmstad eller?Får hoppas att du får dit skrapan Keyser.Nelson Citera
Clownen Postat 13 september 2006 Postat 13 september 2006 Hejsan Clownen!Tyvärr men jag har inte gått Europaekonom programmet. Då förmodar jag att du studerat i Halmstad eller?Får hoppas att du får dit skrapan Keyser.NelsonJa jag studerade i Halmstad 96-97 sedan stack jag till Wien och fortsatte studierna där. Jag undrade eftersom jag blev nollad av en kille som hette Ola och som gick en klass över mig. Namn, plats och ålder stämde så det var därför jag frågade. Många trevliga minnen från Halmstad . Citera
keyser Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Hejsan Clownen!Får hoppas att du får dit skrapan Keyser.NelsonHahaha, har precis testat skrapan och den är hur grym som helst. Detta har jag verkligen längtat efter. Kommer att sitta uppe ett tag och skrapa rutorna.Den hyvlar de tuffaste algerna som en annan hyvlar ost.Rekommenderas verkligenLimmade fast den på en stor magfloat, vågar inte köpa något billighetsmärke längre. Citera
keyser Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 lika grym på kalkalger som sitter på rutan, swooooosh Citera
keyser Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Köpte härifrån:http://www.us-aquaristikshop.comdock så beställde jag ganska mycket, manomertrar mm. Frakten gick på 250:- så det är inte direkt lönt att beställa nån enstaka easyblade. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.