Gå till innehåll

Tuffa alger!


nelson

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Det är inte kalkalger utan gröna alger som sitter som bara den.

Jag vill alltså veta om det finns någon städpatrull som tar dessa alger?

Tacksam för svar hls Nelson

jag har likadana tror jag som dig på vissa ställen och dom sitter som berget! men gnuggar man ihärdigt med alg magneten så brukar dom få ge vika.. annars tror jag turbosarna kan ta lite av dom ibland men inte så mycket tyvärr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina sniglar biter inte på dessa alger.

Jag tänkte mer på om sjöborrar eller något liknande rår på dem, någon som vet?

Min erfarenhet av sjöborrar så här långt är att dom är så pass långsamma förflyttare, att karet kommer bli helgrönt på 95% av rutorna innan den ens hunnit fram. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan!

Är det någon som har erfarenhet av EasyBlade Algskrapa. Rakblad som fästes på algskrapan.

Hls Nelson

Jag har ingen erfarenhet av denna men här kan du läsa lite mer om den:

http://www.aquapro2000.de/Reinigung___Pflege.52/Klingenreiniger_Scheibe.176/Easyblade.2306.html?language=en&osCsid=986ab71d43244d968563ecf7a0fc6732

Den hade en användar recension på tyska (tillverkaren? ;) ) och fick 5 stjärnor av 5 möjliga.

Väldigt offtopic; men du gick möjligen inte på Europaekonomprogrammet i Halmstad tidigare?

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan Clownen!

Tyvärr men jag har inte gått Europaekonom programmet. Då förmodar jag att du studerat i Halmstad eller?

Får hoppas att du får dit skrapan Keyser.

Nelson

Ja jag studerade i Halmstad 96-97 sedan stack jag till Wien och fortsatte studierna där. Jag undrade eftersom jag blev nollad av en kille som hette Ola och som gick en klass över mig. Namn, plats och ålder stämde så det var därför jag frågade. Många trevliga minnen från Halmstad :) .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan Clownen!

Får hoppas att du får dit skrapan Keyser.

Nelson

Hahaha, har precis testat skrapan och den är hur grym som helst. Detta har jag verkligen längtat efter. Kommer att sitta uppe ett tag och skrapa rutorna.

Den hyvlar de tuffaste algerna som en annan hyvlar ost.

Rekommenderas verkligen

Limmade fast den på en stor magfloat, vågar inte köpa något billighetsmärke längre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...