Gå till innehåll

Taskigt?


JMAONE

Rekommenderade inlägg

Tjejen är alergisk mot katter, förutom röda av slaget. Har läst om dessa alergifria katter också, dock minns jag att det stod att det var i Japan de tagit fram dem.. Men det kan ju kvitta iofs. Dat har ofta med pälssammansättningen att göra, om man är allergisk eller ej.

Någon som kommer ihåg ett gammal inlägg om "Nano katten"? Läge att länka in bilden på nytt... ha ha!

PS.. För de som inte sett/kommer ihåg... Det handlade om en försäljare som sålde katter som var uppfudda i en glasburk..... (Allt var en gimick som surrade runt på nätet för ett par år sedan)...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjejen är alergisk mot katter, förutom röda av slaget. Har läst om dessa alergifria katter också, dock minns jag att det stod att det var i Japan de tagit fram dem.. Men det kan ju kvitta iofs. Dat har ofta med pälssammansättningen att göra, om man är allergisk eller ej.

Denna katten ska vara allergifri http://www.sibiriskkatt.nu/ har en granne som har en sån å hon känner inte ett skit av den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig... jag glömde visst näma att jag oxå INTE gillar katter. Så jag skulle vilja påstå att det är tur man e allergiker.

Och vem f*n pröjsar 30papp för en katt, en saltis fru kanske;)

Men skulle hon av någon slump springa på ett sådant djur, så får man väl kompromissa, hon får katt jag får 2kubik kar ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg den här inledningen på någon som verkar bli tvungen att lägga hobbyn på hyllan ett tag.... hmmm...

"nu säljer jag mitt akvarium som är på 1000 liter

aldrig använt... det skulle bli ett saltvatten akvarium men pga ny flickvän måste de säljas :-(

det som följer med är..."

Jag var faktiskt ner och tittade på det karet. Mycket fint, helt nytt och allt. Byggt på Globefish och hålborrat i två hörn. Järnställning och allt.

Tyvärr är husplaneringen osäker för akvarieplacering, så jag "vågade" inte ta det, annars hade jag inte tvekat en sekund!

Åter till anledningen...

Visst, det var mycket riktigt så att tjejen hans ville inte ha ett akvarium där det står placerat, mitt i vardagsrummet som en "ö" bakom soffan. Golvet var också under all kritik då det sviktade rätt bra i den gamla träkåken, så jag vet inte hur i hela fridens dagar han hade tänkt lösa det... Stog visserligen mot en golvbjälke, men att hoppa lite lätt bredvid karet så sviktade golvet kanske 2-3cm!

Så, kombinationen flickvän + golvet är nog den största anledningen.

Är det någon som är sugen på karet så har det underbara mått, 200x70x70. Kan gott rekommendera det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet iaf att om jag skulle hitta en flickvän som säger att jag inte får göra det jag tycker om och lägga ned mina hobbys så skulle jag byta flickvän. Har ingen lust att direkt ge avkall på det som är "mig" och som gör mig glad och är en del av mig.

Det är inte så lätt alla gånger. Ta gärna den diskussionen när du sitter med hus och barn, då blir det genast mycket svårare...

Sedan tror jag det är nyttigt för oss "fanatiker" att det är någon som verkligen håller i taktpinnen. Jag själv vet att jag skulle nog svävat ut lite väl mycket om inte min andra hälft skulle ha protesterat. Sedan får man försöka släppa fokus ibland och se vilka andra prioriteringar i livet som finns.

Har man skralt med hushållskassan också så är det nästa bra att man hejdar sig ibland då man ibland bara råkar ramla på alternativa lösningar till ofta mycket bättre pris... Med avkall på tiden då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får lägga precis hur mycket pengar jag vill på akvariet om det gör mig lycklig. Min flickvän tycker inte ens att det är dyrt. Vaddå? 10,000 för att starta upp är väl ingenting, det är ju driftskostnaden för en häst under 2-3 månader. Så länge vi inte har ett akvarium i sovrummet som väsnas för mycket, för då kan hon inte sova. Hon har även föreslagit ett till akvarium i framtiden (trots att det första inte är igång ännu) med sjöhästar som en rumsavdelare i avrdagsrummet :)

Jag känner mig lyckligt lottad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att läsa att vissa får göra sig av med sin hobby för att tjejjen ska bli nöjd. Även om jag senare läste att golvet inte var jättebra heller. Men i alla fall. När jag såg Eriks uppstart av sitt saltkar, till en början var jag inte intresserad för fem öre, och visst kan jag tycka att det kostar pengar... Men det är hans pengar, vill han lägga alla sina pengar på grejor till akvariet så får han det...

Sen att jag numera har blivit väldigt intresserad, och läser och studerar karet lika mycket som han, har ledit till att även jag kan tänka mej att lägga pengar på det.

Så visst finns det revsäkra flickor, men just den här versionen är upptagen :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror min dotter kommer bli revsäker... nyss när jag stod i köket gjorde mig en kopp kaffe kom hon springandes och drog mig i byxbenet, skrek "PAPPA! MAATA IIISK!" sen sprang hon vidare till frysen och försökte öppna (hon vet vart fiskmaten ligger) :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är skönt att bli gammal . Barnen flyttat ut.

Min man och jag bara leker. Häst akvarium kamera båt resor hund katt och mycket annat i en salig blandning.Huset är en katastrof men skoj har vi tillammans och var och en för sig.Tur att vi prioriterar samma. Man lever nog bara en gång och då ska man ha ett bra liv absolut.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är skönt att bli gammal . Barnen flyttat ut.

Min man och jag bara leker. Häst akvarium kamera båt resor hund katt och mycket annat i en salig blandning.Huset är en katastrof men skoj har vi tillammans och var och en för sig.Tur att vi prioriterar samma. Man lever nog bara en gång och då ska man ha ett bra liv absolut.

MVH BA

Du blev just nu min idol.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...