Gå till innehåll

Nära döden upplevelse


stigigemla

Rekommenderade inlägg

I ett av mina 100 literskar hade jag (till i dag) Banggaiyngel med Pseudochromis fridmanni. Men nu har jag sålt ut så pass mycket banggaier så det var dags att flytta undan de banggaierna till "sista karet" (200 liter). Men när jag håvat undan de senare och slamsugit botten med mer börjar jag undra: Var är mina fridmanni?

Jag tittar runt lite och hittar den största på täckglaset till akvariet intill.

Slemmet på fisken var alldeles intorkat men trots att den var torr släppte jag ned i karet den varit innan. Utan ett livstecken ligger den där någon minut innan jag tänker att faan. Jag håller fisken i ena handen och tar en luftslang i andra handen och blåser en vattenpust mot munnen på den. Jag tittar efter: Inget livstecken. Jo förresten ena gällocket rörde sig nog litet. En ny vattenpust i munnen och fisken sprätter till och bryter sig ur handen. Nu har det gått några timmar och den simmar omkring som vanligt när den inte sitter i sin håla och kollar in vad jag har för mig.

Jag tror jag skall köpa en lott i morgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en muräna som hoppade ur ett bräckvattenskar, den var också lite torr, men stoppade den i karet direkt med hopp om att den skulle klara sig. Det gjorde den också. Tills två dagar senare då den låg livlös på botten. Antar att det var den andra muränan som insett att det bara skulle finnas kvar en av dem...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...