Gå till innehåll

Bind fast din lilla jäv...len


uffe2

Rekommenderade inlägg

Bina fast? Vänt nu, när du köpte anemonen visste du väll om att de e ett djur? Djur har en tendens att röra sig, vad jag vet rör sig anemoner ibland och jag tycker inte man ska "binda fast" den.

-Köp en plast anemon eller ett akvarium på en liter så har du inte längre det problemet ha ha ha! (sa mannen utan akvarium=Mattias)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har samma problem, kan få den att sitta still då lampan e tänd, sen släpper den direkt.. har nu slutat bry mig, den får åka runt som den vill. Matar den då jag kommer åt den en gång i veckan. Iofs e min bara stor som en femkrona...

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anmoner är ett besvär men om du har ett väl inkört kar med rätt cirkulation så brukar dom finna sin plats ganska fort. Jag hävdar på det bestämdaste att:

Har du inte haft igång ditt saltvattensakvarium i minst 8 månader så bör du absolut inte köpa en anemon...

Jo, en sak till... Binda fast ett djur är inget alternativ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kändes lite som den här tråden var skriven på ironi ;)

När min/mina anemoner delade på sig och sprang runt över/under?/vid sidan av mina koraller märkte jag aldrig att de brände sönder något? Har hört sen att foten på anemonerna inte bränner så det är väl ingen fara egentligen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft både anemoner och clown-firrar förut,

så det var ingen överraskning att anemonen far runt i karet hela tiden.

Jag har nu 6 st clownfirrar och därför köpte jag två annemoner,

så att clownerna ska trivas lite bättre.

Att anemonen far runt i karet är smällar man får ta !

Men, jag undrade ändå om man kan få något tips av någon,

hur man kan få en anemon att inte vandra så mycket.

Jag funderar på om en bit fiskenät, skulle vara en bra lösning.....

.....annars får jag ta en 4" tums spik ! (nej, ingen ironi här !)

Inte för att låta gnällig men snälla rara innan ni skaffar anemoner (om man nu nödvändigtvis skall göra det) läs på ordentligt! Så kanske ni (och anemonen) slipper liknande frågeställningar!
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Förlåt men jag måste stjäla den här tråden lite... Jag köpte en alg för ett tag sedan. Den satt på en liten bit levande sten. Plötsligt "poppade" det ut en liten anemon ur den. Den satt där och brukade sträcka ut sig på dagen och dra ihop sig på natten. Den var liten men jättefin. För några dagar sedan var den spårlöst borta. Jag blev ledsen och trodde att den dött. Men den kan alltså vara någon annan stans i akvariet? Hur ska jag hitta den i så fall? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...