Gå till innehåll

Exempel på korall-explosion


ramq

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte om det ska kallas en galnings eller ett genis verk, men här är ett exempel på endera:

http://totm.aquariumpros.ca/TOTM/

Här kan man verkligen beskåda Xenia som fått löpa total amok i karet.

Kanske saltvattensvärldens motsvarighet till dom holländska växtakvarierna? Jag vet inte, men det känns rätt igenslammat alltihop.

Detta torde väl späda på lite ytterligare glöd i elden angående kombinera mjukkoraller med stenkoraller...?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är kluven, vilket kanske inte framgick i mitt inlägg. Vissa föredrar mer "städade" burkar, medans andra vill ha som det nämnda exemplet.

Visst är det fint, men jag föredrar nästan att ha stora stenkoraller i skogsformatet än stora buskage med mjukisar... Som sagt, jag är kluven till om jag håller med er eller inte. =D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är skitsnyggt!

Vad gäller hur likt det är ett riktigt rev, så kan jag bara säga att är det något som jag aldrig sett i verkligheten (och jag har dykt och snorklat runtom hela klotet) så är det en m2 med 50 olika knytnävesstora neonfärgade SPSer... ;o)

/Klas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det var ett häftigt kar!!

Men vi har ju bara mjukkoraller själva och gillar dom så.....

Jag gillar att det blir lite mer liv och rörelse i vattnet av mjukkorallerna och inte så hårt och stelt som det blir med många av stenkorallerna.

//Alexandra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Korallexplosion kalar jag väll inte det där, snarare en Xenia explossion. Akvariet är fint men skulle vara ännu finare om inte xenian hade fått bli ett sånt ogräs i karet! När det blir så där mycket kommer det bara att blåsa till så är allt snart täckt av Xenia och då ser ni bara ett rosa böljande hav!

Ett trevligt akvarium, men på gränsen till en monokultur (bara Xenia).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...