Draedon Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Nu överger jag "projekttråden".. för nu börjar det efter många om och men likna akvarium här hemma Luckorna har precis fått sig en omgång färg, därför e dom inte med på bild.Osmosen jobbar för fullt, tänkte fylla upp till hälften imorgon och börja flytta över lite sten från sumpen så jag kan börja jobba med den.Det blev en liten miss med min pvc beställning, så jag saknar lite grejer för att koppla in sumpen så fortsättning följer i veckan! Så j*vla härligt nu när det börjar ta sig
Drullputt Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Ser bra ut !! Är det en utkiksplats för katten eller pallen till nattdyken med ficklampa du har bredvid karet
Draedon Postat 14 oktober 2006 Författare Postat 14 oktober 2006 det är en MPP (multi purpose pall) fungerar för såväl katt som nattdyk
Draedon Postat 14 oktober 2006 Författare Postat 14 oktober 2006 jo pall är ett måste.. total höjd på eländet är 1,6m jobbigt att nå, men bra höjd att stå och titta.
Draedon Postat 14 oktober 2006 Författare Postat 14 oktober 2006 jaha... inte f*n blir det vatten i burken nu i helgen... reglarna som ska sitta i bänken och gå upp på baksidan till överdelen hade slagit sig så dom var helt oanvändbara. sux.
remne Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 precis som du sa, så måste vi vara tvillingakvariebröder .. Ser ut väldigt likt mitt.
Draedon Postat 15 oktober 2006 Författare Postat 15 oktober 2006 nu har det hänt lite mer.. har målat och skruvat fast reglarna till överdelen och ställt burken på plats samt börjat fylla vatten *tjohooo* Sågade upp ett hål för en fläkt och fick sen en överraskning, bild 1 Hoppas att pvc prylarna jag beställde kommer i mitten av veckan så jag kan koppla in sumpen, sen ska jag skruva tillbaka luckorna och börja bygga en överdel.Det blev en j*a massa sladdar och grejer, bara för att koppla in två pumpar och en liten controller. Ska snygga upp sladdarna sen när sumpen ska in.Det tar sig!
Illustratören Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Ser ju bra ut de här, alltid kul att följa dessa underbara projekt från grunden. Det dyker alltid upp några nya ideér eller tankar. Skit va sladdar för två pumpar, är de så de blir me tunze kontrollen asså. Hade ingen aning om detta, det är ju nästan så att man får bygga ett skåp bara för all elektronik till tanken.
Draedon Postat 15 oktober 2006 Författare Postat 15 oktober 2006 sådärja.. fyllt upp lite mer vatten (knappt 100l än så länge, go osmos GO! ) och hivat i ca 50 kg sten. om 2-3-4 dagar räknar jag med att akvariet är fyllt med vatten och sten.
Strumpan Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Ser kanon bra ut.Spännande att se hur det blir när det blir klart ;-)
Draedon Postat 16 oktober 2006 Författare Postat 16 oktober 2006 Kan ett akvarium bli klart? En liten fråga... en propp gick inatt, vet exakt när men någon gång mellan 01:00 och 06:00 och akvariet vart utan ström. Tror ni jag behöver oroa mig för vatten och sten om det stått utan cirk under den här perioden?
GustavF Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Är det bara stenen som lever i akvariet så behöver du inte oroa dig.
Illustratören Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 De borde inte vara någon fara, vad jag vet. Jag är dock amatör =-)
Draedon Postat 16 oktober 2006 Författare Postat 16 oktober 2006 ja just nu är det bara sten + liftare (och det är en hel del )trodde inte det skulle vara någon fara.. men man blir ju nojjig som f*n att det ska gå på knas med nya burken direk.
Illustratören Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 De fixar sig nog, oraoa dig inte de blir nog inge knas av de lilla strömavbrottet.Du kommer få massor av chanser till knas i framtiden =-) Är inte det lite av tjusningen, ha ha ha
Draedon Postat 16 oktober 2006 Författare Postat 16 oktober 2006 jag har hunnit med lite knas under mitt knappa år som saltis hittade orsaken nu.. min NYA doppvärmare (jäger modell stor) var tydligen inte helt tät, den var full i vatten. vilket skrot...så nu är man utan värmare också.
Jaken Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 jag har hunnit med lite knas under mitt knappa år som saltis hittade orsaken nu.. min NYA doppvärmare (jäger modell stor) var tydligen inte helt tät, den var full i vatten. vilket skrot...så nu är man utan värmare också.Jag såg en doppvärmarmodell när jag var på JR senast som såg väldigt seriös och genomtänkt ut.Jäger tycker jag annars gör bra doppvärmare men denna såg snäppet bättre ut.Var inklädd i någon slags hårdplast och nästintill okrossbar. Jag skulle satsa på en sådan om jag var du.<TABLE border=0><TBODY><TR><TD>Aquarium Systems - NEWATT doppvärmare 250w</TD></TR></TBODY></TABLE>The NeWatt heaterstat is designed for safe and continuous use with the following unique features: robust aluminium cylinder which allows all-round heat distribution, protected by reinforced plastic casting to prevent thermal and mechanical shocks, making it virtually unbreakable. The NeWatt also has a built in sensor that automatically switches the heater off when out of water and on when re-submerged.Fully submersible, automatic aquarium heaterMade from extra tough polymer and aluminiumVirtually unbreakableDesigned for safe and continuous useResistant to sudden temperature changeSensitive and reliable thermostat ensures a constant temperatureCompact and highly efficient heating elementsThe clear temperature indicator on the cap enables easy and precise temperature adjustmentSupplied with strong suction cups and hooks.
h0llowman Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 sån du får låna utav mig draedon mycket bra värmare!!!! /// peter
Illustratören Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Hollowman blir räddaren i nöden, HURRA!!!
Draedon Postat 16 oktober 2006 Författare Postat 16 oktober 2006 ja det är tur att det iaf finns lite akvariefolk i närheten, närmsta affär är en tripp på 8 mil som jag inte orkar ta idag
Draedon Postat 16 oktober 2006 Författare Postat 16 oktober 2006 jag glömde dig peter! ringer dig imorgon...anledningen till att jag glömde peter var att jag har lagt i lite sten i burken och "provkört" skummaren. tur att crille skickade med en diy-ljuddämpare, annars hade tanten fått frispel det här med aquascaping är något jag avskyr, om det är någon som tycker det är kul så får ni komma hit och möblera. jag bjuder på kaffe och muffins en annan grej jag funderar över, mest nyfiken.. någon som törs uppskatta hur många kg LS som det kan vara i min burk? 120x50x60 är måtten.. själv har jag fasen ingen aning
stigigemla Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 Jag tror det rör sig om 50 - 60 Kg sten. Snyggt staplat.
Draedon Postat 16 oktober 2006 Författare Postat 16 oktober 2006 tack stig,om det där är 50-60kg så har jag säkert 60-70kg kvar.kanske måste skaffa ett större akvarium?
Rekommenderade inlägg