Niclas Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 http://www.aquariumobsessed.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=AO&Product_Code=SF-Xenus&Category_Code=SFWM Citera
GustavF Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Undrar hur den står sig mot Tunze Wavebox? Verkar ju vara betydligt billigare. Fast den här kanske bara skapar ytrörelse? Citera
acuario Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Hur skulle denna här kunna göra att man får glitter från lysrörsbelysning? Citera
wrang Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 cooltWatch a Video of the Xenus in Action! Citera
Clownen Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Här är en video:http://www.aquariumobsessed.com/images/Xenus.wmvOch en tråd på reefcentral:http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=957186&highlight=Sfiligoi+Xenus+WavemakerVad jag kan bedöma så verkar den bara göra en våg vid ytan. Sedan undrar även jag hur detta skapar glitter (förutom att man får lite mer reflektioner i vatten genom en större ytrörelse)./PeterEdit: Wrang var snabbare med videolänken. Citera
wrang Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Ja det ser ut att plaska bra där vid denna enhet.Ställde frågan till Sfilligoi å otroligt snabba med att svara. Här är lite mer bilderUndra hur den funkar för att göra denna mono våg Citera
Niclas Postat 28 oktober 2006 Författare Postat 28 oktober 2006 Hur skulle denna här kunna göra att man får glitter från lysrörsbelysning?Ljus är ljus oavsett om det kommer från T5 eller MH, om man då ser till att man skapar vågor artificiellt så att ytan krusas så lär det väl bryta ljuset och då uppstår väl skiftningar vore väl vara en alltför avancerad gissning...... Citera
wrang Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 mer info Dear Christian,many thanks for your interest on our new product.About Xenus: it doesn't work like the tunze wavebox, it is a completely new product, different from any other wavemaker on the market.You can find further information in the enclosed depliant.Ser ut att vara en spatel i bakkant som bara går fram å tillbakaXENUS - INGLESE.pdf Citera
JMAONE Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Undrar om man man måste täcka större delen av ytan med lysrör för att få glitter effekten?För de som är vana med MH-glittret och kanske vill starta upp ett renodlat fiskkar där det inte krävs så mycket ljus, så kan ju faktiskt denna "Vattenkrusnings maskin"kanske stilla abstinensen... Citera
acuario Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 En produkt som jag inte skulle vilja ha p.g.a ljudet! Jag skulle bli galen av at höra det ljudet hela tiden. Citera
acuario Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Ljus är ljus oavsett om det kommer från T5 eller MH, om man då ser till att man skapar vågor artificiellt så att ytan krusas så lär det väl bryta ljuset och då uppstår väl skiftningar vore väl vara en alltför avancerad gissning......Lysrör kan inte ge det där glittret som MH men visst kan man få lite skuggningar med bra fart på ytan. Citera
Lasse Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Hur funkar det?Det framgår ingenstans. Det verkar som något sticker ner i akvariet (på teckningarna) men det går inte att utläsa om det är något mekaniskt eller annat sätt att överföra energi. Hemska tanke - den jobbar väl inte med ultraljud?MVH Lasse Citera
Holma Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 En produkt som jag inte skulle vilja ha p.g.a ljudet! Jag skulle bli galen av at höra det ljudet hela tiden.Håller med Svärd, fan låter ju nästan som en utombordare..En ganska onödig produkt. Eller? Citera
watter Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Håller med Svärd, fan låter ju nästan som en utombordare..En ganska onödig produkt. Eller?Håller med, känns ju som en turbelle streamer vid ytan skulle skapa lika mycket vågor..mvh Emil Citera
crille Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 ja,bättre att använda MHBanana man det är snyggast Citera
acuario Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Undrar hur den ser ut efter ett tag med tanke på hur den skvätter ner sig. Citera
Peppz Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Min första tanke är att det skulle sörpla fint om man har ytavrinning Citera
Niclas Postat 28 oktober 2006 Författare Postat 28 oktober 2006 Vilken tur att ingen tvingar er att köpa en;) Citera
wrang Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Undra om det bara är en spatel som vickar fram å tillbaka för att flytta vattnet Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.