Gå till innehåll

Kubakvarium vs vanligt akvarium


andreassofus

Rekommenderade inlägg

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Ja du Magnus! Då föärstår jag hur det ligger till. Om du tror din Passat är snyggare visar det bara på dålig smak!;) Skämt å sido så håller jag med dig. Men det är så många som säger det är snyggare med kuber och då även rekomenderar andra att ta det då det är snyggare. Hur kan någon veta vad andra tycker? Folk skriver inte att om du tycler är snyggare... eller att jag personligen tycker det är snyggare...

Jag tycker kuber är snyggare i volymer uppåt 300-350 liter. Till största delen tror jag för att man får mer djup än i ett rektangulärt kar i samma volym. Jag tycker också att proportionerna blir snygga 55x55x55, 60x60x60 eller kanske 70x70x70.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det brukar alltid vara skönt när man passerar dessa beslut. Själv tycker jag att det är lite av tjusningen att ta reda på tillräckligt med kunskap samt andras erfarenhet för att ta dessa beslut.

Kommer du köra med eller utan sump?

håller med.. det är nästan roligare med all planering :)

jag kommer att köra med sump. det finns väl bara fördelar med det eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

christer,, jag hoppas att jag blir nöjd med kuben i alla fall.. den är på 65x65x65

hehe det va ganska trångt ja... det är väl nackdelen med kuber att det blir mindre plats under..

vad jag vet än så länge är en skummare som jag ska ha under.. är det mer saker man MÅSTE ha för att de ska fungera i början?? det finns ju en väldans massa olika filter som man kan köpa men är verkligen det nödvändigt?

tänker nog även köpa osmosblandare om jag har råd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håller med.. det är nästan roligare med all planering :)

jag kommer att köra med sump. det finns väl bara fördelar med det eller?

Det finns inte bara fördelar med något. Personligen ser jag inga stora nackdelar i alla fall. Ex på nackdel är att du blir av med utrymme där du kunde förvarat mat mm.

christer,, jag hoppas att jag blir nöjd med kuben i alla fall.. den är på 65x65x65

hehe det va ganska trångt ja... det är väl nackdelen med kuber att det blir mindre plats under..

vad jag vet än så länge är en skummare som jag ska ha under.. är det mer saker man MÅSTE ha för att de ska fungera i början?? det finns ju en väldans massa olika filter som man kan köpa men är verkligen det nödvändigt?

tänker nog även köpa osmosblandare om jag har råd.

Det är inte mycket du behöver alls. Igentligen bara vatte, salt, kar och pump. Har du dessa har du ett saltvattenskar.;) Inte riktigt vad du tänkt dig förståss. Dock skulle jag personligen satsa pengar på en osmos om du intye mätt ditt vatten hemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...