stigigemla Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Nej man skall dra provröret över strecket i jämn hastighet från smalt svart streck mot bredare.(Hur strecket ser ut kan vara olika. Det finns ju tre olika fabrikat av testet på marknaden.) Citera
Lasse Postat 7 november 2007 Postat 7 november 2007 Hej,Vad finns det för preparat på marknaden för att höja kalium? Kalium är dett lika med potassium?/PPJappMVH Lasse Citera
Claes_A Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Jag plockar upp denna tråd från historien.Efter allt prat om kalium de senaste veckorna - vad tror vi om marknadens kaliumtester? Fauna Marin verkar använda sig av en annan metod för avläsning av turbiditeten (grumligheten) i testet än övriga märken även om kemin förefaller vara densamma. Denna recension är positiv till FMs lösning och det fanns andra positiva omdömen på SVG. Citera
Ferngren Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Jag är främst nyfiken på hur ELOS nya kaliumtest fungerar... Citera
stigigemla Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Det är en titreringstest så den skall fungera på samma sätt som kalciumtest. Citera
Claes_A Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 ELOS nya test låter som en höjdare men förstår jag det rätt att den inte finns tillgänglig i Sverige ännu? Citera
saltishenke Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Jo jag har Elos nya test och ska ta med det till Stig på fredag för då ska jag och Danny upp till honom så han får känna och klämma lite på det jag är helnöjd med testet ! Citera
Ferngren Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Jo jag har Elos nya test och ska ta med det till Stig på fredag för då ska jag och Danny upp till honom så han får känna och klämma lite på det jag är helnöjd med testet !Vad jag förstått så har du köpt ditt från Elos i USA, eller?Jag tänkte beställa därifrån men jag kan inte registrera annan adress än en USA- eller Canadaadress Citera
saltishenke Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Japp helt rätt jag har en kompis som bor ca 1 km från Elosusa och han hämtar och skickar till mig.Men du kan ju handla grejerna snart hoss din handlare förhoppningsvis ! Citera
Ferngren Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Ahhh... Det gäller att vara lite om och kring sig Det blir nice när det kommer till Sverige. Mitt nuvarande kaliumtest tar nämligen snart slut så det skulle passa mig bra om dyker upp snart.Jag får prova att maila Elos i Europa och kolla vad de säger. Citera
Ferngren Postat 10 november 2010 Postat 10 november 2010 Jag fick nu ett svar från ELOS om att Kaliumtestet nu är släppt i Europa och att vi i Sverige kan kontakta en kille på dogman för mer info:http://www.eloseurope.com/it/index.php?option=com_contact&task=view&contact_id=69&Itemid=79Det dröjer troligen alltså inte länge innan butikerna har det inne Citera
Andreas N Postat 10 november 2010 Postat 10 november 2010 ahh Vad bra! Då kan man snart handla det från sin favorit butik kan man hoppas 8) Citera
saltishenke Postat 10 november 2010 Postat 10 november 2010 Ja det är ju bra men det kommer att kosta en slant ! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.