ramq Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Vet inte hur många spacegeeks det finns här på SVG, men jag kommer att ställa väckarklockan i natt.Någon mer som hakar på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Vad händer inatt!? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cuprinol Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 jag kommer följa uppskjutningen med NÄSTAN samma intresse som jag följer trådarna i detta forum Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 7 december 2006 Författare Dela Postat 7 december 2006 Vad som händer?Sveriges första austronaout får äntligen åka upp och TV har livesändning inatt. Står överallt på Aftonbladet, tidningar och nyheter om det.Nedräkning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Gäsp. Jag är riktigt intresserad av rymden, sci-fi, det okända osv.. men av denna uppskjutning.. nja =/Lär nog sova sott då han far uppöver.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Haha just det, får skylla på att jag är nyvaken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Läste precis i tidningen att pga. vädret är möjligheten 60% att det blir uppskutning inatt.Ett tips kan vara att kolla in vädret innan ni ställer klockan, jag kommer förmodligen sitta uppe ändå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Tänk om det spenderades hälften av alla "bortkastade" rymdpengar på att utforska världshaven istället! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 7 december 2006 Författare Dela Postat 7 december 2006 Läste precis i tidningen att pga. vädret är möjligheten 60% att det blir uppskutning inatt. Ett tips kan vara att kolla in vädret innan ni ställer klockan, jag kommer förmodligen sitta uppe ändå.Bra länk för vädret, dock inget "framåtseende" vad det verkar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 med herr fuglesangs vanliga tur så tippar jag på att resan blir framflyttad. kommer absolut inte följa uppskjutningen, är mer inne på gregers linje... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Nej nej det heterI jymden kan ingen höra dig...Tycker synd om han men får se om man är vaken eller kan vakna (skall på julbord med jobbet) tycker det skulle vart kul att se uppskutningenAnnars så får la man se på nyhetsmorgon hur det gått Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Jag ska helt klart se det Bara att hålla tummarna för vädret, GO FOR IT FUGLESANG!mvh Emil Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Lite mer info om uppskutningen.http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/main/index.htmlLive TV på nätet. Direkt från florida.http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wOOfer Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Jag skall allt försöka kliva ur sängen och se om det nu blir någon uppskjutning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bjerlk_Ferlock Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 antar att det bara är jag som skulle bli gladast om han inte kom iväg. Att det åter igen ställs i för hans del.. Hehe...humor när det är som bäst.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
andreassofus Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 någon som vet om man kan lyssna på radio?? jobbar natt så ja har inte tillgång till tv då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 För Den som inte har sett Percy Tårar rekomenderar jag den starkt. Kostar bara 99:- på Ginza. Betydligt roligare än att se uppskjutningen i natt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
simon Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 någon som vet om man kan lyssna på radio?? jobbar natt så ja har inte tillgång till tv då.Jepp, p1 tror jag sänder./simon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 P3/P4 är det som gäller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 coolt undra om det nu blir avhttp://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/live_tv.htmlStart svensk tid: 03.35.48. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 44 miljoner häästkrafter i raketen, motsvaara 20 kärnvapen. Bränslet består av syre + väte som har temp. -200. Förbränner vid start 5,5 ton bränsle.Tänk om något går fel, vilket fyrverkeri... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cuprinol Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 jaha då satt man vaken i onödan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 verkligen, att moln ska vara så svåra att passera Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cuprinol Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 otroligt fegt.... hadde det varit jag som bestämde hadde jag chansat :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 haha, precis! bara å skjuta iväg och hoppas på det bästa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.