Postat 7 december 200618 år Vet inte hur många spacegeeks det finns här på SVG, men jag kommer att ställa väckarklockan i natt.Någon mer som hakar på?
Postat 7 december 200618 år jag kommer följa uppskjutningen med NÄSTAN samma intresse som jag följer trådarna i detta forum
Postat 7 december 200618 år Författare Vad som händer?Sveriges första austronaout får äntligen åka upp och TV har livesändning inatt. Står överallt på Aftonbladet, tidningar och nyheter om det.Nedräkning
Postat 7 december 200618 år Gäsp. Jag är riktigt intresserad av rymden, sci-fi, det okända osv.. men av denna uppskjutning.. nja =/Lär nog sova sott då han far uppöver..
Postat 7 december 200618 år Läste precis i tidningen att pga. vädret är möjligheten 60% att det blir uppskutning inatt.Ett tips kan vara att kolla in vädret innan ni ställer klockan, jag kommer förmodligen sitta uppe ändå.
Postat 7 december 200618 år Tänk om det spenderades hälften av alla "bortkastade" rymdpengar på att utforska världshaven istället!
Postat 7 december 200618 år Författare Läste precis i tidningen att pga. vädret är möjligheten 60% att det blir uppskutning inatt. Ett tips kan vara att kolla in vädret innan ni ställer klockan, jag kommer förmodligen sitta uppe ändå.Bra länk för vädret, dock inget "framåtseende" vad det verkar.
Postat 7 december 200618 år med herr fuglesangs vanliga tur så tippar jag på att resan blir framflyttad. kommer absolut inte följa uppskjutningen, är mer inne på gregers linje...
Postat 7 december 200618 år Nej nej det heterI jymden kan ingen höra dig...Tycker synd om han men får se om man är vaken eller kan vakna (skall på julbord med jobbet) tycker det skulle vart kul att se uppskutningenAnnars så får la man se på nyhetsmorgon hur det gått
Postat 7 december 200618 år Jag ska helt klart se det Bara att hålla tummarna för vädret, GO FOR IT FUGLESANG!mvh Emil
Postat 7 december 200618 år Lite mer info om uppskutningen.http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/main/index.htmlLive TV på nätet. Direkt från florida.http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html
Postat 7 december 200618 år Jag skall allt försöka kliva ur sängen och se om det nu blir någon uppskjutning.
Postat 7 december 200618 år antar att det bara är jag som skulle bli gladast om han inte kom iväg. Att det åter igen ställs i för hans del.. Hehe...humor när det är som bäst....
Postat 7 december 200618 år någon som vet om man kan lyssna på radio?? jobbar natt så ja har inte tillgång till tv då.
Postat 7 december 200618 år För Den som inte har sett Percy Tårar rekomenderar jag den starkt. Kostar bara 99:- på Ginza. Betydligt roligare än att se uppskjutningen i natt.
Postat 7 december 200618 år någon som vet om man kan lyssna på radio?? jobbar natt så ja har inte tillgång till tv då.Jepp, p1 tror jag sänder./simon
Postat 7 december 200618 år coolt undra om det nu blir avhttp://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/live_tv.htmlStart svensk tid: 03.35.48.
Postat 8 december 200618 år 44 miljoner häästkrafter i raketen, motsvaara 20 kärnvapen. Bränslet består av syre + väte som har temp. -200. Förbränner vid start 5,5 ton bränsle.Tänk om något går fel, vilket fyrverkeri...
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.