Gå till innehåll

jag tror inte mina öron...


Draedon

Rekommenderade inlägg

hehe, måste bara skriva lite om vad jag och tanten diskuterade under middagen.

vi pratade om akvariet, skadan på framrutan och om vi (jag) skulle skaffa ett nytt akvarium. Då, som en blixt från klar himmel, säger hon citat:

"Om vi ska skaffa ett nytt akvarium kan du väl köpa ett som täcker hela väggen, det vore snyggt.."

Jag var tvungen att nypa mig i armen, trodde jag drömde.

Väggen är 2,5m lång. Hallelujah, nu har man inrednings führerns tillåtelse. Får se om detta kan spåra ur i något roligt :) fick ett intressant pris på ett 720 idag...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis men ett 720 é ju bara 2meter 2,5meter är väll på 1100liter ;)

Nära till DalaZooline. Borrad botten som en ost ;)

hehe ;) måste vara lite realist och tänka på kostnaden också, lite mer ekonomiskt med 720 med tanke på den utrustningen jag redan har.

grattis. så det räcker med slå liten sten i rutan, kanske skulle prova det... ;)

~Henrik

ja måste ha sina trix, 360l burken sålde jag in med argumentet "om vi ska ha en doris som du gillar så mycket måste vi minst ha 350l älskling.." ;)

Visst är dom små liven underbara ibland, handla snapt innan hon endrar sig.

det kliar i fingrarna ska du veta! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas hon inte läser SG, Visste hon att du kallar henne för Führer kanske det krymper till ett nano

Det namnet kallar jag henne alltid för när det är något inredningsprojekt på g, nu håller vi på att göra iordning ett rum till dottern och hon gör verkligen själ för namnet.

"Spackla där! Måla där! här ska sängen vara! hylla där där och där..." :skrattar:

Så sant. skulle kunna ha en stor ytavrinning i ena hörnet med skummare å allt

du ska se min skummare.. den är stor som en lekstuga, så en traditionell sump är nog enda alternativet eller att byta skummare :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Asså... Vad är det med våra andra hälfter?

Igår utbröt det minsann ett minst sagt lika häftigt påstående.

Hon har hela tiden beklagat sig att vi kan inte slänga ut så mycket pengar på någonting man inte kommer att se. Det låter ju självklart i mina öron som att hon tycker vi ska skippa akvariet helt och hållet... Inte sant?

Ett alternativ är att ha 720L i rummet bakom TV-väggen och ha en större kub ståendes under trappen med rör till gemensam sump genom väggen. Detta har diskuterats i omgångar och ingen verkar komma till någon rätsida med problemet.

Igår säger hon; "Kan vi inte bygga om dusch/toa rummet inne i tvättstugan istället, så vi kan ha akvariet i väggen?"

Hon syftar på väggen mellan köket/matplatsen och hallen, där det finns en vägg på 2 meter med toaletten bakom. Våtutrymme och allt. Däremot rymms ju inget 2-meters akvarium där men det går ju alltid att ordna något annat...

Jag höll på att falla baklänges!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag citerar mig själv, urklippet är från min tråd.

Vissa av oss är lyckligt lottade:ler:

Jag köpte ett 540 för att ha vid flytten av det stora. Tänkte ha det som refugium men min kära fru satt och skissade och ritade in båda karen i väggen. det fick då bli så att jag flyttade fram väggen en meter till för att få plats.

Det kommer som ni sett att bli två kar + en sump inbyggt i en vägg.

300*60*60 + 150*60*60 + sump på ca 200L vatten.

Allt tack vare frugan:smiley27:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Asså... Vad är det med våra andra hälfter?

Igår utbröt det minsann ett minst sagt lika häftigt påstående.

Igår säger hon; "Kan vi inte bygga om dusch/toa rummet inne i tvättstugan istället, så vi kan ha akvariet i väggen?"

Hon syftar på väggen mellan köket/matplatsen och hallen, där det finns en vägg på 2 meter med toaletten bakom. Våtutrymme och allt. Däremot rymms ju inget 2-meters akvarium där men det går ju alltid att ordna något annat...

Jag höll på att falla baklänges!

Kanske denna tråd gör det lättare att sätta eld på baken på ens andra hälft

Nystart av 640liter kar

attachment.php?attachmentid=10235&d=1163889159

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha "pojkar" ni ska vara glada att ni bara behöver övertala med typ muta eller hot för att köra igång.

Jag behöver dessutom hjälp med att riva väggar och flytta bokhyllor mm.

Javisst säger min man när jag börjar tjata om mitt kokar och det som jag vill ha inbyggt i väggen.

Att få honom att ta sig tid och hjälpa till är något helt annat.

Tips hur jag ska gå till väga.

Var glada att ni kan själva.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha "pojkar" ni ska vara glada att ni bara behöver övertala med typ muta eller hot för att köra igång.

Jag behöver dessutom hjälp med att riva väggar och flytta bokhyllor mm.

Javisst säger min man när jag börjar tjata om mitt kokar och det som jag vill ha inbyggt i väggen.

Att få honom att ta sig tid och hjälpa till är något helt annat.

Tips hur jag ska gå till väga.

Var glada att ni kan själva.

MVH BA

Mutor brukar funka på oss karlar oxå :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nästan så man misstänker att hon gillrar en fälla för dig... hon bara gräver din grop för att kunna hävda att du bryr dig mer om akvariet än om henne :)

BTW, om hon frågar vad du skulle välja av henne och akvariet...svara inte: "Ställ inte frågor du inte vill veta svaret på..." även om du har glimten i ögat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...