Gå till innehåll

Niclas om-ändrade burk


Niclas

Rekommenderade inlägg

Tänkte starta en ny tråd för min burk, den gamla tråden kändes inte speciellt "aktuell" längre, inte uppdaterad på evigheter och det mesta är ändrat både en o två gånger.

Börjar med en bild på ett av dagens nyförvärv! Jag är ju ingen fotograf så Ni får ta tråden för vad den är :)

post-740-14468913484456_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted, Bilden borde synas nu

Jakob, Japp ska bara stuva om lite till, tycker att det fortfarande ser ut som ett stenröse...

Janne, Ska kolla med Leffe varifrån den kommer, var ju lite uppståndelse på JR även idag så man fick armboga sig fram o tjinga det som man ville ha så det blev inte så mycket rundsnack.

Calle, Tror att vi missade varann?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted, Bilden borde synas nu

Jakob, Japp ska bara stuva om lite till, tycker att det fortfarande ser ut som ett stenröse...

Janne, Ska kolla med Leffe varifrån den kommer, var ju lite uppståndelse på JR även idag så man fick armboga sig fram o tjinga det som man ville ha så det blev inte så mycket rundsnack.

Calle, Tror att vi missade varann?

Japp nu ser jag den. Riktigt fin acropora du lyckats lägga vantarna på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted, Bilden borde synas nu

Jakob, Japp ska bara stuva om lite till, tycker att det fortfarande ser ut som ett stenröse...

Janne, Ska kolla med Leffe varifrån den kommer, var ju lite uppståndelse på JR även idag så man fick armboga sig fram o tjinga det som man ville ha så det blev inte så mycket rundsnack.

Calle, Tror att vi missade varann?

Snygg! Stog faktiskt o funderade på just den där när jag va in o handlade! Riktigt fin!

Sändningen var ifrån Micronesien/Indonesien om jag minns rätt, 'Jakarta' lådor iallafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Niclas och Ove!

Vackra skapelser. Jag kan bara konstatera att alla har varit och handlat upp sig i Täby utom jag som inte har haft möjligheten för jag bor för långt bort. Får konstatera att de borde ta hemm dessa sändningar oftare för om det har varit så man behövde arbåga sig fram så finns det ju sug efter korallerna.

EDIT: Svar på Magnus nedan då jag inte vill lämna TOPIC! Jag vill inte klaga så men jag har ändå svårt när alla bara rusar iväg dit. Leif säger att jag är närområdeskund!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är tyvärr inte så ofta det kommer leveranser med SPSér, krångel med Jordbruksverket som inte har något bättre för sig... Sen när korallerna väl är här är det en strykande åtgång på dom. Snart ligger vi alla i sovsäckar utanför butikerna när det vankas leverans, ungefär som småungarna som väntar på konsertbiljetter :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan nån begripa varför det ska vara cites även på odlade koraller. Koraller som kan vara odlade i generationer. Det har ju ingenting med påverkan på reven att göra.

Eller tänker jag helfel (det har hänt förr).

Mvh

Magnus

Det finns en viss svårighet att avgöra vad som är odlat och inte odlat. Vad säger att en exportör/importör inte kan exempelvis bryta sönder (och fragga) VF acroporor och saluföra dem som odlade om det skulle vara lättare att få den igenom tull och annat? Odlad utrotningshotad fisk lyder också stenhårt under Cites (även om de är "chippade") av samma orsak. Så länge en art är listad så måste den nog av nödvändighet vara det både för odlade och VF - anars finns utrymme för fusk.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste nog skotta om lite i stenröset innan jag vågar lägga upp någon helbild på burken, finns alldeles för många fina burkar här, lätt att man får skämmas! :)

Men en liten bild till på favoriten i burken kommer här

Så jäkla härliga fiskar de där clowntryckarna. Hur stor är din Niclas? Har den gjort nåt 'dumt' ännu? Kanske för liten för o bli elak ännu?

Vafasiken de e bara o slänga upp bilder på alltihopa! Kom igen nu Niclas :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste nog skotta om lite i stenröset innan jag vågar lägga upp någon helbild på burken, finns alldeles för många fina burkar här, lätt att man får skämmas! :)

Men en liten bild till på favoriten i burken kommer här

Din rackare, jag blir så tårögd när jag ser att du har kungen i ditt korallkar, väcker starka minnen. Nu laddar du upp massor av bilder på ditt kar för ett kar med en clowntryckare i kan aldrig se dåligt ut ju och det runt om skäms ju inte för sig heller. Bilder är ett krav!!! basta!.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...