Gå till innehåll

Lödningsproblem


Datate

Rekommenderade inlägg

Är inte riktigt säker på om jag förstått frågan i första inlägget riktigt rätt, men kan du inte köpa en vanlig halogenstrålkastare och plocka delarna från den? De brukar ju vara löjligt billiga på närmsta byggvaruhus.

Fc2 är en special sockel till 250w lampan

Mvh Kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker många här stirrar sig blint på spänningen. Det är strömmen över ett motstånd som orsakar värmeutveckling. Motståndet kan vara oxid vid kontakt yta men även taskaiga förbindelser.

Är ni osäkra på elen ta hjälp av proffs eller vänner som kan!!!! Elda inte upp era hus!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker många här stirrar sig blint på spänningen. Det är strömmen över ett motstånd som orsakar värmeutveckling.

Självklart. Efter 3 års el-lära fick man minst sagt känna vilket motstånd man besitter i kroppen. Ett få en "kyss" av 230V är hanterbart, men jag vågar för mitt liv inte tänka mig vad som 4000V tänd-spänning på en MH ställer till med i min kropp...

Som vanligt: VAR FÖRSIKTIG!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu verkar problemet ha löst sig. Verkar som om min lokala fiskkrängare även kan kränga nya lamphållare... Å jag som ringde runt till femtielva olika firmor innan jag tog en chansning och ringde dit... Nu hoppas jag det går som det är tänkt.

Tack för alla svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...