linkano Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 Hej.Har nu länge studerat bilder på andra medlemmars fina akvarium. Tog mig nu i kragen efter lång betänketid och bestämde mig för att försöka lägga in bilder och info om mitt akvarium. Startades i juli 2006. Det är ett f.d leasingakvarium som synes. Redan borrat i botten och jag har kompletterat med ytavrinning och durso. Jag har akvariet kopplat till en liten 30 liters sump. Använder Tunze autopåfyllning. Använder Deltec MC500 skummare, Eheim 1260 till cirkulation från sump, DeBary UV-C med NewJet pump. 2 st 1000 L NewJet i akvariet som går på intervall. Arcadia 150W metallhalogen.
teggner Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 snyggt! vad är det för snigelliknande sak du har?
linkano Postat 28 januari 2007 Författare Postat 28 januari 2007 Den lilla på rutan? Jag vet inte riktigt, har frågat tidigare här på Guiden. En liten (5-7mm) nakensnäcka. Har två stycken, kan vara osynliga väldigt långa stunder, som för tillfället. Kan vara nere i avrinningskammaren gissar jag.
Halogen Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 Bra med ett hög smalt akvarie, lätt att få stöd för stenen.....fina clowner förresten!/ Hälsningar Pär
linkano Postat 28 januari 2007 Författare Postat 28 januari 2007 Ja, jag önskar väl ibland att jag valt ett annat akvarium. Men det går och ser ganska bra ut så..... Och clownerna känner du väl igen, du har ju sett dom som väldigt små!
stigigemla Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 Det kanske kan vara Berghia verrucosa. Äter i så fall enbart glasrosor.
linkano Postat 29 januari 2007 Författare Postat 29 januari 2007 Jaha Stig. Berghia verrucicornis hittade jag att du nämt i äldre tråd som handlade om nakensnäckor som bl.a lever på glasrosor. Och den hittade jag bilder på, så det kan mycket väl vara ett par sådana jag har. Dock har jag inte haft några glasrosor för dom att äta. Så de måste leva på något annat också sedan juli-aug. Nu har jag som sagt inte sett någon av dem på en månad.
ramq Postat 29 januari 2007 Postat 29 januari 2007 Underbara sniglar!Dom hade fått ett skrovmål i min burk som det ser ut just nu...
linkano Postat 29 januari 2007 Författare Postat 29 januari 2007 Tack för berömmet.Jag undrar bara om de små liven är i livet fortfarande!? Länge sedan de syntes till, tyvärr.
linkano Postat 4 juni 2007 Författare Postat 4 juni 2007 Jag sitter ju bara och kollar andras akvarium, så nu tänkte jag uppdatera med lite egna bilder. Hoppas ni får ut något av dem!/Thomas
petrol Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Riktigt fint!Krabban ser ut att vilja slåss med kameran:skrattar:
Ricke Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Snyggt!!! Är krabban revsäker? vad har du för blandning av fisk kan se några, men är det fler?
linkano Postat 4 juni 2007 Författare Postat 4 juni 2007 Tack, tack!Är jag blind? Ser inte min krabba på bilderna! Men jag har en svart sak som är revsäker. Men den flyttar på allt som går att flytta på. Se den på bild här.Fiskarna jag har är:3st Ocellaris clowner, 1st Ecsenius bicolor, 1st Nemateleotris decora, 1st Hexataenia, 1st Gramma loreto, 1st Loriculus dvärgkejsare./ThomasBlindheten släppte!Hittade den svarta krabban i början av tråden såklart! Krabban spänner upp sig när kameran kommer fram.
wrang Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Tycker du fått ett mycket snyggt akvarium è ju lite speciellt att få det bra med ett kort men högt akvarium
linkano Postat 4 juni 2007 Författare Postat 4 juni 2007 Alltid roligt med beröm, jag har gjort mitt bästa att få ett fungerande akvarium och önskar väl så här i efterhand att jag valt andra mått på akvariet. Men detta är en budgetvariant av att starta saltvatten för att lära mig igen. Jag har hållit upp med saltvatten 15 år.Som belysning har jag en Arcadia 150W Mh armatur med BLV 14000k lampa. Och ibland även ett litet 9W Osram67 rör./Thomas
Rekommenderade inlägg