oveb Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 Visst är väl den här skivisen lite småfrän !! Citera
Sillen Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 Den är cool. Jag är ju förtjust i skivisar och de flesta är mycket vackra! Citera
oveb Postat 3 februari 2007 Författare Postat 3 februari 2007 Jag köpte en sån där ihopmicklad sten med 5 skivis-sorter på men kommer nog försöka ta isär den tror jag.. Citera
Sillen Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 Jag köpte en sån där ihopmicklad sten med 5 skivis-sorter på men kommer nog försöka ta isär den tror jag..Jag har delat sådana stenar förut och då har jag lagt dem på betonggolvet och satt en grovskruvmejsel mot stenen där jag har velat kncka den och sedan sakgit på den med hammaren.Men nu måste du ta och lägga upp något kort på skivisarna här också eller länka till ett kort (är dålig på att följa din egna sida)! Citera
oveb Postat 3 februari 2007 Författare Postat 3 februari 2007 Det gör jag så gärna !! Någon kanske vet om denna korall kommer att få polyper på "fingerspetsarna" vad det lider ?? Citera
stigigemla Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 Det beror på hur man ser det. "Fingerspetsarna" är tillväxtpunkter som inte har polyper. Men när den växer vidare blir det polyper där spetsen är nu.Snabb Salaris du har? Citera
oveb Postat 3 februari 2007 Författare Postat 3 februari 2007 Det beror på hur man ser det. "Fingerspetsarna" är tillväxtpunkter som inte har polyper. Men när den växer vidare blir det polyper där spetsen är nu.Ah, det var ju logiskt !Snabb Salaris du har?Rätt, det var vasst att identifiera den blixten !. Citera
Capote Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 Jag tror den där skivanemonen är mycket farlig för ditt kar. Skicka den omgående till mig så jag kan destruera den åt dig.;) Citera
jens karlskrona Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 Visst är väl den här skivisen lite småfrän !!Den rackaren har jag oxå ett gäng av.Mycket trevlig sak som iallafall hos mig har hållt sig "på plats" utan att sprida sig för mycket.Därimot köpte jag en blå sak som jag numera hittar lite varstanns tycker jag.Tycker oxå om lite "skivis-öar" i sanden.. Vackert. Citera
oveb Postat 4 februari 2007 Författare Postat 4 februari 2007 Det var ena hungriga rackare åxå, firrarna missade en pellets och den föll på en av skivisarna... Behöver nog inte säga vilken Citera
Goranius Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 Var det där stenen som du köpte i fredags? Citera
oveb Postat 5 februari 2007 Författare Postat 5 februari 2007 Var det där stenen som du köpte i fredags?Jupp ! Citera
salt_viktor Postat 17 oktober 2007 Postat 17 oktober 2007 häftiga!tycker själv att den likaner en ricordea lite,?!hur mycket tog de för stenen med skivisarna på? Citera
ramq Postat 17 oktober 2007 Postat 17 oktober 2007 Har ett gäng såna där i tanken vad jag har sett... Rätt coola, även om mina är rätt så bruna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.