Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
  • Författare

Jag köpte en sån där ihopmicklad sten med 5 skivis-sorter på men kommer nog försöka ta isär den tror jag.

.

Postat
Jag köpte en sån där ihopmicklad sten med 5 skivis-sorter på men kommer nog försöka ta isär den tror jag.

.

Jag har delat sådana stenar förut och då har jag lagt dem på betonggolvet och satt en grovskruvmejsel mot stenen där jag har velat kncka den och sedan sakgit på den med hammaren.

Men nu måste du ta och lägga upp något kort på skivisarna här också eller länka till ett kort (är dålig på att följa din egna sida)!

Postat
  • Författare

Det gör jag så gärna !! Någon kanske vet om denna korall kommer att få polyper på "fingerspetsarna" vad det lider ??

L1090135.jpg

Postat

Det beror på hur man ser det. "Fingerspetsarna" är tillväxtpunkter som inte har polyper. Men när den växer vidare blir det polyper där spetsen är nu.

Snabb Salaris du har?

Postat
  • Författare
Det beror på hur man ser det. "Fingerspetsarna" är tillväxtpunkter som inte har polyper. Men när den växer vidare blir det polyper där spetsen är nu.

Ah, det var ju logiskt !

Snabb Salaris du har?

Rätt, det var vasst att identifiera den blixten !

.

Postat

Jag tror den där skivanemonen är mycket farlig för ditt kar. Skicka den omgående till mig så jag kan destruera den åt dig.;);)

Postat
Visst är väl den här skivisen lite småfrän !!

L1090084.jpg

Den rackaren har jag oxå ett gäng av.

Mycket trevlig sak som iallafall hos mig har hållt sig "på plats" utan att sprida sig för mycket.

Därimot köpte jag en blå sak som jag numera hittar lite varstanns tycker jag.

Tycker oxå om lite "skivis-öar" i sanden.. Vackert.

Postat
  • Författare

Det var ena hungriga rackare åxå, firrarna missade en pellets och den föll på en av skivisarna... Behöver nog inte säga vilken :)

before.jpg

after.jpg

• 8 månader senare...
Postat

Har ett gäng såna där i tanken vad jag har sett... Rätt coola, även om mina är rätt så bruna.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.