Gå till innehåll

Stockholms tur


Ahab

Rekommenderade inlägg

Ska köra upp flickvännen och hennes mamma till Arlanda på lördag. Tänkte passa på att besöka Triton för första gången och ta en tur förbi Reefzone på vägen hem.

- Något annat jag bör se? (Såg Akvarielagret förra gången och det hoppar jag gärna den här gången.)

- Har Triton skickat ut någon lagerlista nyligen? Eller någon som varit där i dagarna som kn säga om dom har mycket inne?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, kolla in Triton, värda en koll även om dom inte skulle ha så mycket inne. Kolla också Korallrevet i Södertälje som jag vet har fått en sändning fisk och väntar hem ytterligare en sändning på torsdagen 070208 om det går som beräknat. Och har man gott om tid kollar man kanske Akvarielagret i Bromma för säkerhets skull.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var man på plats vid Triton efter någon timmes letande. 45 minuter innan de öppnar. Sitter och funderar på om jag skulle åka till Korallfisken i Linköping istället för Reef Zone. Vilken butik föredrar ni om man måste välja en? Är det svårt att ta sig till Korallfisken från E4:an?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev slutligen Triton, Korallrevet och Reefzone. En liten sammanfattning. Tack vare forumet så var jag väntad både på Triton och Reef Zone :) .

Triton Akvarium var en riktigt juste butik med mycket som jag aldrig tidigare sett och riktigt trevlig personal. Det var tyvärr lite utplockat dagen till ära. Får hoppas det finns ännu mer hemma nästa gång. Kommer helt klart att dra igång ett Sjöhästkar efter att ha beundrat deras H. reidii.

Inköp: En riktigt häftig röd macroalg och en Fauna Marin timer.

Korallrevet var en otroligt välstädad butik med ett stort utbud. Var dock lite stressad och missade tydligen deras karantänsakvarium.

Reef Zone Precis som Andreas skrev så stängde Korallfisken 13.30 så det fanns ingen möjlighet att hinna det. Är i efterhand glad att jag valde Reef Zone. Örebro låg dock lite längre från Stockholm än vad jag trodde och jag var framme vid butiken 14.55, 5 minuter innan stängning. Men Peter lät mig titta runt tills jag var nöjd. En liten butik men ett otroligt imponerande system och ett komplett utbud.

Inköp: En Baliodlad blå Acropra.

E20 hem var ingen höjdare så när jag åker upp nästa gång, när Triton får in Sjöhästar, så blir det nog E4:an och en sväng om Korallfisken.

Ps. Har nu besökt följande saltbutiker i Sverige:

Marinakvariet (Mölndal)

Ciklidhuset (Lerum)

Herkules (Göteborg)

Bl Discus (Helsingborg)

Zoogiganten (Lomma)

Fiskar och fiske (Malmö)

Akvarium Ronneby (Ronneby)

Reef Zone (Örebro)

Akvarielagret (Stockholm)

Triton Akvarium (Stockholm)

Korall Revet (Södertälje)

Finns det någon mer svenk butik, förutom Korallfisken, som är värda ett besök eller är det dags att rikta blicken (och Astran) mot Danmark och Tyskland?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...